כתבה: עדינה אקוקה.
השיטה המובילה בתחום השתלות השיער היא שיטת FUE שעד לא מכבר המנתחים ביצעו אותה באמצעות להבי פלדה.

היתרונות של השתלת שיער באמצעות להבי ספיר

בשנים האחרונות רבים מהמנתחים זנחו שיטה זו ועברו לבצע את ההשתלות באמצעות להבי ספיר וזאת לאור היתרון הגדול של שיטה זו בעת ביצוע חתכים לצורך פתיחת ערוצי השתלה קטנטנים במהלך ההשתלה. השימוש בלהבי ספיר יצר למעשה דפוסי עבודה חדשים.

1 צפייה בגלריה
קליניקת Estepalace איסטנבול טורקיה
קליניקת Estepalace איסטנבול טורקיה
קליניקת Estepalace איסטנבול טורקיה
(יח"צ)

בתהליך השתלת שיער ספיר שיטת החשיבה של המנתח היא למנוע את פציעת הקרקפת של המטופל ולכן הוא מעדיף לפתוח במהלך ההשתלה תעלות מזעריות באזור ההשתלה ובדרך זו הוא מונע את הפציעות שהיו בעבר על פני הגולגולת. עקב העובדה שהלקוח אינו נפצע גם תהליך ההחלמה שלו מניתוח זה הופך להיות מהיר.

ייחודם של להבי ספיר

ללהבי ספיר יש תכונות מיוחדות המסייעות מאד להליך ההשתלה כיוון שאבן זו היא מצד אחד חדה ומדויקת ולכן בתהליך פתיחת התעלות רמת הרעד שלה פחותה ומצד שני היא גם נוגדת חיידקים. בנוסף לכך היא יוצרת פגיעה מינימלית אם בכלל ברקמות הקרקפת או ביצירת טראומה כלשהי בגולגולת.
בעת השימוש בלהבי ספיר, מזריקים כמות מופחתת של נוזל שמיועד להרמת העור מהעצם טרם ביצוע החתכים. נתיב ביצוע זה יוצר מצב שבו הנוזלים נספגים לאחר הליך ההשתלה ונוצר נפח אשר מאפשר החלמה הרבה יותר מהירה לאזור כולו.

ההשתלה בפועל באמצעות להב ספיר

כדי להשיג תוצאות אפקטיביות של צמיחת שיער מלא, המנתח מבצע הרדמה מקומית כדי לחלץ מהאזור התורם את כל כמות זקיקי השיער הדרושים. בשלב השני מתבצעת ההשתלה בפועל לתוך החתכים הקטנים שהוכנו לשם כך. ככל שמבצעים תעלות קטנות יותר כך כיוון הצמיחה יהיה נכון, בזווית המתאימה ביותר ובדרך זו הצפיפות תהיה מוצלחת והיא תיראה טבעית לחלוטין.

(בסרטון מטופל מישראל מספר על תהליך השתלת השיער)

כאשר מבצעים את ההשתלה בפועל בזווית הנדרשת שהיא בין 45-40 מעלות נוצר מצב שזקיקי השער שהושתלו ממוקמים באופן ניצב לשערות האחרות שנותרו על הקרקפת. השימוש בלהבי ספיר חדים ואיתנים יוצר חתכים קטנים שאורכם הוא זהה לאורכם של זקיקי השיער והוא נע בין 1.5-1 ס"מ. לאור היווצרותן של התעלות הקטנות נוצרת אפשרות לבצע השתלה צפופה וכך לשפר באופן מהותי את נראותו של השיער, כיוון שכל שערה תיראה בדיוק כפי שנראתה כששלפו אותה והיא אינה משנה את זווית צמיחה שלה.

תוצאות ההשתלה באמצעות להבי ספיר

כיוון שחשוב מאד שהרקמות יחלימו במהירות, המנתחים מעדיפים לבצע את הליך ההשתלה באמצעות להבי ספיר, תוך יצירת תעלות קטנטנות וזאת כדי לזרז את הליך ההחלמה בזכות מסלול ייחודי זה.
התוצאות המוצלחות בשיטה זו המשלבת את טכניקת ה - FUE שבה משתמשים בלהבי ספיר, מעניקה לכל מטופל תוצאות מצוינות של נראות טבעית ויפהפייה, לשביעות רצונו של המטופל שחש בהבדל הגדול של נראותו.