מחקרים רבים נעשים בתקופה זו בגין השפעת נגיף הקורונה על התא המשפחתי. מבלי לחכות לתוצאות סופיות ומחקריות, ניתן כבר עכשיו לקבוע בפסקנות: סיר הלחץ המשפחתי פועל שעות נוספות ובממדים חסרי תקדים.
אירית ז'ורנו היא מהמטפלות המשפחתיות והזוגיות המובילות בישראל. את חצי השנה האחרונה הקדישה למחקר ופיתוח שיטה חדשה שתוביל אותנו לחיים איכותיים בפרק זמן מהיר.

2 צפייה בגלריה
אירית ז'ורנו
אירית ז'ורנו
אירית ז'ורנו
(צילום: דובב גרינברג)

השיטה מבוססת על איתור הבעיה, הארת נקודות סמויות מהעין, התאמת מסלול הפתרון לאופי האישי ולתא המשפחתי ויציאה לפתרון מהיר ומקצועי בקצב גבוה תוך שמירת ממד חווייתי שיטמיע את ההתנהגות החדשה בזוגיות ובמשפחה בכלל.
אירית, מומחית התנהגות קוגניטיבית ותקשורת מקרבת היא אישה פרקטית. אצלה חותרים למטרה ומהר. אין זמן לחפירות היסטוריות, לשיטוט ארוך בנבכי הנשמה. כך היא נהגה כשהובילה, במשך למעלה מעשור, ארגונים ומנהלים בקריירה הקודמת שלה כמנהלת הדרכות בארגונים גדולים. וכך היא נוהגת גם בסדרות הטיפולים העכשוויות.
"המטרה שלי היא להביא את הזוג למקום אחר ומכאן להשפיע על כלל המשפחה. הבסיס הוא תקשורת שונה ואחרת. נלמד להשתמש באופן שונה בשפה בבית. השיטה מאתרת במהירות את הליקויים האישיים והזוגיים ומאירה אותם מייד. נתקן את הליקויים ולא פחות חשוב – נסתכל גם על הצדדים החזקים כדי לשמר אותם ולא לאבדם".
מי מאיתנו זקוק לטיפול? ובכן, נראה שלא יזיק לכולנו להתנסות בחוויה הזו. זוגות שרוצים לחזק קשר לפני נישואין, יחיד שרוצה לשנות את עצמו בתוך הזוגיות או התא המשפחתי ומרגיש כי אינו בא לידי ביטוי מלא כפי שהיה רוצה, זוג שנקלע למשבר ילד ראשון הגונב את כל זמנם והאינטימיות. גם מי שנקלע למשבר כלכלי, בריאותי ימצא כאן פתרון רגיש, פרקטי ומהיר.
אפילו נושא ההתמודדות מול ילדים של בן הזוג מנישואיו הקודמים, מקבל במודל החדשני התייחסות הולמת.
"אני משרתת זוגות בדרך שתשפיע לחיוב על כלל המשפחה. השפה וההרגלים משפיעים מאוד על ילדים בכל הגילאים, בוודאי שסביב גיל ההתבגרות הבעייתי מאוד. גם אם מחליטים להיפרד, חשוב לעשות זאת בדרך מכובדת כדי לא לפגוע בילדים מעבר למשבר שכבר נוצר".

2 צפייה בגלריה
אירית ז'ורנו
אירית ז'ורנו
אירית ז'ורנו
(צילום: דובב גרינברג)

אל אירית ז'ורנו הגענו דרך קבוצות "פייסבוק" רבות בהן היא מייעצת, כותבת ומביעה עמדה. את עינינו צדה כתבה שלה בסגנון טור אישי בו היא מתייחסת לנושא המורכב של העברת ביקורת בתוך הזוגיות.
"המחקר שלי מוכיח כי תמיד עדיף שנדבר על עצמנו ולא נשלח משפטי אשמה לעבר בן הזוג. כדאי להסביר מה קורה אצלי כשיש התנהגות שכזו מצד בן הזוג. זו דרך טובה ליצור הזדהות ולעורר רצון של הצד השני לשים לב לבעיה".
אירית ז'ורנו מנהלת קליניקה מצליחה בקיסריה אבל דואגת להגיע לבתי המטופלים. "ביקור בבית הוא שיעור חשוב והכרחי עבורי. זה מאפשר לי לראות תוך דקות מה לא עובד בבית. חשוב לי להכיר את הסביבה הטבעית של האדם וככה אפשר לעבוד במקביל עם הילדים".
על האג'נדה של המסלול החדש שבנתה היא מספרת: "במיוחד בימים אלה, אין טעם למשוך את הטיפול. זו חייבת להיות סדרה קצרה ומדוייקת. העבודה צריכה להיות פרקטית, מאתרים שלוש בעיות מרכזיות, בונים שיטת טיפול בהתאם למודל שתכננתי ויוצאים לפתרון מהיר. תמיד חותרים קדימה לתקן ולהשיג תוצאות מחוץ לאזור הנוחות".
ומה יש למומחית הישראלית להגיד על תקופת הקורונה שכנראה תישאר איתנו עוד חודשים ארוכים?
"המצב החדש בו הורים ספונים ועובדים מהבית יצר לחץ ומתח לא רגילים. לחלקנו יש ילדים שלומדים מהבית כך שנתקלנו באתגר חדש, קשה, מסובך ומורכב. המציאות התעוותה ושום דבר מהעולם הישן שלנו לא תקף. הכל הפך צפוף, קיצוני, יש עצבים, אלימות במשפחה שמתבטאת בצעקות, איומים ושבירת חפצים. אנו מבקרים ונמדדים בזכוכית מגדלת. יש יותר אינטראקציה ועימותים. מה שקרה זה שבעיות רבות החלו לצוף על פני השטח. זה לא דומה למצב הקודם בו זוג יוצא כל יום מהבית ונפגש לשעתיים בערב והילדים שבים רק בשעות אחר הצהריים מבית הספר ומייד יוצאים לחוגים ופעילויות. הלחץ הכלכלי של מיליון ישראלים שהוצאו לחל"ת ארוך או פוטרו שפך שמן למדורה הקשה הזו. בתקופה כזו נדרש טיפול מקצועי ויצירתי וחובה להשקיע בזה על מנת לשמור על בריאות הנפש ורמת התפקוד הכללי".
לפני סיום אנו שמחים לפגוש זוגות שממליצים בחום על השירות לפי המודל הפרקטי והחדש. שמענו מהם סיפורים מעוררי תקווה והשראה ונתקלנו גם בזוג שבהשראת המודל החל לעשות פעילות ספורטיבית משותפת.
אירית ז'ורנו מסבירה: "בתוך המודל החדש שבניתי יש דגש על המקום שכל אחד מבני המשפחה או בני הזוג צריך למצוא לעצמו. יש משמעות לרגעים שהם רק בשביל עצמנו, אין לזה תחליף. חשוב לפתח תחביבים, לצאת להתאוורר, להתאמן, לנגן ולמצוא זמן איכות משותף. אלה דברים שתורמים לשחרור משיפוטיות וביקורתיות. למטופלים שלי ניתנת האפשרות לצאת מהבית לטיול רגלי או לאימון ספורט משותף שמחדיר את המסרים החדשים של הטיפול בצורה חווייתית שהיא תמיד עדיפה כדי לשמר את ההתנהגות החדשה לאורך זמן. כשאתה ממלא את עצמך אתה ממלא את הזוגיות".
ההתרשמות שלנו מפגישה עם אירית הייתה נפלאה. ניכר שמדובר במקצוענית שחותרת קדימה ולא מושכת זמן. השיטה החדשה שלה תהפוך במהירה למילה האחרונה בתחום הייעוץ הזוגי והייעוץ המשפחתי. אירית חווה את האדם, קוראת אותו בקלות, היא מנוסה מאוד ושמה את האצבע על החולשות והחוזקות. סדרה קצרה של 5 טיפולים תביא לבניית פתרון שכולו מבוסס על כלי עבודה פרקטיים ויישומיים במיידי. אנחנו מאוד ממליצים להתנסות בשיטתה.
טלפון לקביעת פגישה :0524874160
מייל : IRITGORNO212@gmail.com