אוהדי הספורט מכירים היטב את קמי ברץ, מי שהיה שדר ספורט ברדיו ובטלוויזיה במשך שלושה עשורים, שידר משתי אולימפיאדות ואין ספור משחקי כדורגל בתוכנית ״שירים ושערים״ ברשת ב׳.
ברץ הוא גם עורך דין מוכר ומנוסה בתחום נזקי הגוף,יותר מ-20 שנה ועובדה זו גם ידועה לרבים. מה שרבים לא יודעים זה שברץ הוא אספן שעונים כפייתי שהקים לפני כמה שנים בית מכירות פומביות לשעוני יוקרה ואספנות, watch collect, וניהל עשרות מכירות פומביות באינטרנט.

3 צפייה בגלריה
watch collect
watch collect
watch collect
(יח"צ)

3 צפייה בגלריה
קובי ברץ
קובי ברץ
קמי ברץ
(יח"צ)

עכשיו הגיע השלב הבא ובית המכירות הוירטואלי הפך לחנות פיזית בקניון ״ארנה״ במרינה של הרצליה פיתוח.שם המרכז למכירות הפומביות שהוא עורך ומוקד חדש לקניה ומכירה של שעוני וינטג' ויד שניה, החלפות וקונסיגנציה, ייעוץ, הערכות שווי ותיקונים.
המקום מקסים, בסגנון וינטג׳, מדויק מאוד ומשדר רומנטיקה,יוקרה, ואיכות של פעם.
ברץ הוא אדם שאוהב שעונים ואוסף אותם. במשך שנים טיפח את האוסף והרחיב את קשריו עם אספנים וסוחרים. בשנים האחרונות הוא המוביל בתחום המכירות הפומביות ברשת, ועכשיו הגיע תורה של חנות פיזית שתרכז את הכל.
"החנות תהיה נקודת מפגש לאלה שרוצים לקנות, למכור, להחליף, לתקן, לחדש ולהתייעץ. אני מייעץ להרבה אנשים שקיבלו או ירשו שעונים ומבקשים להעריך את שוויים. לחלקם אני עוזר במכירת השעונים".
תחום שעוני האספנות, עם דגש על שעוני וינטג', התפתח מאוד בעולם ובישראל. בית המכירות יאפשר לקהילה שמתעניינת ואוספת שעוני וינטג' ויד שנייה להיפגש, לעשות עסקאות ולהתרשם מהמבחר.
אנשים כמו ברץ, לא ייקנו שעון חדש. הם אוהבים שעונים "של פעם". שעוני אספנות ישנים ברוב המקרים לא רק שלא מאבדים מערכם, אלא מחירם עולה . שעון שנרכש ואופסן, יכול להיות שווה פי עשרה ויותר אחרי כמה שנים. זו השקעה כלכלית סולידית ומובטחת, ללא סיכונים מיותרים.
קמי עצמו אוגר ידוע ואספן באופיו. בצעירותו אסף עטים, מטבעות אפילו קופסאות גפרורים . עם השנים התרכז והתמקצע בשעוני וינטג'. ״מעולם לא הצטערתי על שעון שרכשתי, הצטערתי בדיעבד רק כשמכרתי או שלא קניתי. לאסוף שעונים בעלי ערך אספני זה דבר שממלא אותי שמחה עצומה".

3 צפייה בגלריה
רולקס וינטג'
רולקס וינטג'
רולקס וינטג'
(יח"צ)

מה מייחד שעוני וינטג' משעונים חדישים?
"קודם כל זמן הייצור שלהם - לפני 40 שנה ויותר. רוב שעוני וינטג' אספניים הם בעלי מנגנון מכני (מתיחה או אוטומטי) ולא קוורץ עם סוללה. שעון וינטג' יוקרתי הוא איכותי, כל חלקיו נעשו בעבודת יד. אלה לא שעונים פשוטים שמיוצרים בסין, אלא שעוני יד (בעיקר תוצרת שווייץ ) שבולטים באיכות החומר והעבודה. השאלה אם שעון מדייק או לא פחות מעסיקה אותי. אבל לא אתפשר על כך שחלקי השעון יהיו מקוריים. יש רבים שירשו שעון ישן וחידשו את הלוח או צבעו אותו כדי שייראה כחדש, זו פגיעה בערך השעון. שעון מקורי ששמר על כל מרכיביו, הוא שעון בעל ערך גבוה ואם מצורפות אליו ניירת וקופסה מקורית - זו עסקה מושלמת. אספן כמוני מחפש לוח מקורי גם אם הוא חבוט ודהוי".
קמי מבהיר עד כמה חשובים החלקים המקוריים: "בשעון צלילה ישן למשל, יש מעגל ספרות בולט שקרוי בשפה המקצועית "בזל". אם תחליף את החלק הפנימי של ה"בזל", את הפחית הקרוייה "אינסרט", יירד ערך השעון.
ב"רולקס" וינטג' - "אינסרט" כזה יכול לעלות אלפי דולרים. גם לוח מקורי של שעון יוקרתי ישן שווה אלפי דולרים רבים. לוח מחודש לא שווה כמעט כלום.
הסיפור שממחיש עד כמה מחירו של שעון וינטג' יוקרתי יכול לזנק הוא הסיפור על השעון של שחקן הקולנוע פול ניומן. לפני כשנתיים וחצי נמכר במכירה פומבית בניו יורק "רולקס - פול ניומן", אותו שעון שענד השחקן עצמו, בסכום מטורף של כמעט 18 מליון דולר!!
מה הופך שעון וינטג' ליקר ערך ואיך נקבעים המחירים?
קודם כל המותג הוא שקובע. כמובן שמשפיעה על המחיר נדירות השעון , כלומר מה הסיכוי בכלל להשיג אותו. הפסקת ייצור דגם למשל, תהפוך אותו ליקר יותר. חוץ מזה, אין באמת שום הגיון בשיגעון. זה שוק שהמחירים נקבעים בו על פי היצע וביקוש, על פי טרנד או אופנה. מדובר בצורך נפשי, אהבה ותשוקה לאספנות.
האוסף הפרטי שלך יוצג למכירה בחנות?
את רוב השעונים היקרים ללבי, שאספתי משך עשרות שנים, לא אציע למכירה. אבל יש לי שעונים זהים או פחות נדירים שיוצגו בחנות.
יש שעוני וינטג' מיוחדים הקשורים לישראל?
"ודאי. למשל , שעונים שניתנו לפני שנים רבות לטייסי חיל האוויר וללוחמי שייטת 13. השעונים האלה אספניים בצורה בלתי רגילה ומבוקשים מאוד בכל העולם. שעוני אטרנה קונטיקי(שייטת) ואומגה סימאסטר 120(טייסים) שווים אלפי דולרים וקשה להשיג אותם".
אנחנו ממליצים - לכו לבקר בחנות שעוני הוינטג' המיוחדת הזו. תחוו חוויה ואולי אפילו תצאו עם שעון חדש-ישן.
לתיאום פגישה אישית או פרטים, 054-6699222. או באתר המכירות הפומביות.