אי אפשר לטוס, אבל צריך לנפוש. מה עושים? מחפשים משהו מיוחד בארץ. החלטנו שננסה את חיפה... אחרי הכל מדובר בעיר גדולה, חופי ים יפים, מקדש בהאים מהמם, מזג אוויר נוח בקייץ על פסגות הכרמל , גן חיות מפורסם, יערות כרמל יפים, איזור מתחדש בעיר התחתית והמון נוסטלגיה ורומנטיקה.
ביקשנו מחברים מקומיים המלצות ונחתנו במרכז המסחרי "קסטרא" בכניסה לעיר. בשנת 2000 נפתח המרכז בקול תרועה גדולה כמרכז לאומנות. חניון מרווח מאפשר גישה קלה ונוחה למתחם. מיקום ממש בכניסה הדרומית לחיפה.
לדברי המבינים, יש במרכז הזה כל מה שצריך. קרבה לחוף הים, כביש נוח לכרמל, מלון עסקי מושלם ומסעדות מעניינות.
המרכז תוכנן בידי האדריכל עוזי גורדון. לאורך קירו החיצוני יש תמונת קיר גדולה עשויה אריחי חרסינה בה מתוארים סיפורי אדם וחווה. אריק בראוור האומן האוסטרי ייצר במקום גם ציור כיפה אדיר בתקרה, שם מתוארים משלי שלמה.
התמקמנו במלון הבוטיק העסקי, "לה קפלה" המצוי בקומה הראשונה של המרכז. האמת? הישר מדלת הכניסה הבנו שמצאנו יהלום. זה מתחיל בצוות הקסום שכולו אנרגיה נהדרת, הגשנו רצויים ואהובים. התמונות התלויות לכל אורך הקומה הן תערוכה של הצלם הישראלי-אמריקני שחר עזרן. גדולי התרבות האמריקנית ברגעים אישיים ומרגשים שהעדשה של עזרן הנציחה בכישרון ורגישות אין קץ.
המלון הוא בסטנדרט גבוהה מאוד תוך שמירה על עקרונות הבריאות החדשים. זהו מלון נקי מאוד ומטופל בחומרי גלם משובחים. בחדרים המרווחים והחדשים מצאנו את כל אביזרי הטכנולוגיה הכי מתקדמים ובנוחות מקסימלית לצד מרפסות מקסימות ונוף משכר חושים לים ולהר של חיפה. מה מכיל המלון? חדר כושר, מתחם טיפולים, טרקלין עסקים ואולם כנסים מפואר, כל אלה מאפשרים לבצע שם פעילות עסקית ענפה. מדובר במלון קטן, אינטימי ומדוייק מאוד למי שרוצה לסיים יום עסקים ולנוח בשלווה. היזמים החיפאים דוד ומשה בארי הביאו לחיפה אווירה בינלאומית של עיצוב, שירות והשקיעו מחשבה באוסף מרשים של יצירות אמנות המלוות את האורח לכל אורך הסיור במתחם המלון. בימים אלה בהם אין תיירות עסקית נכנסת לארץ, מכוון המלון לעבר זוגות שרוצים למצוא שקט וגיוון של חופשה בחיפה. במלון מארגנים סיורים קולינריים למתחמי האוכל המובילים בחיפה - השוק, ואדי ניסנס, נמל חיפה ועוד. באחרונה התארח במלון השף המוביל יוסי שטרית שנהנה לגלות את מסעדות העיר המגוננות והשוקקות. המלון מציג תכנית בילוי באווירה קוסמו פוליטית, מלאת טעמים, צבעים וריחות.
אנחנו בחרנו באירוח פלוס ארוחת ערב במסעדות שבמתחם "קסטרא". שתי המסעדות הפועלות שם, פחות מדקה הליכה מהמלון, נחשבות למובילות בעיר הכרמל.

2 צפייה בגלריה
תאווה לעיניים
תאווה לעיניים
תאווה לעיניים
(צילום: אנטולי מיכאלו)

2 צפייה בגלריה
טעמים של חו"ל בחיפה
טעמים של חו"ל בחיפה
טעמים של חו"ל בחיפה
(צילום: אנטולי מיכאלו)

"מינה טומיי" היא מסעדה אסייתית מובילה שמצליחה גם בתל אביב וקנתה לעצמה אלפי חסידים בחיפה וסביבותיה. דגמנו את חמשת המטבחים שהמסעדה מציעה: הודי, קוריאני, ויטנאמי, תאילנדי, יפני וסושי. לא אגזים אם אומר שמדובר במסעדות שף מהרמה הכי גבוה. איכות, טעמים ואווירת מזרח רחוק בחוויה מלאה. למי שמקיים אירוע צנוע ברוח הימים האלה, ניתן להזמין ארוחת טעימות מכל התפריטים.
פרוש המילים "מינה טומיי" הוא – הכל שקוף. במשך עשור המסעדה הזו מגלמת חוויה אדירה של בילוי, ממש קפיצה קטנה למזרח הרחוק במסע ססגוני חוצה תרבויות. אפשר ממש להריח את התוצרת, להתמכר לצבעים ולטעמי המזרח. חמשת המטבחים נתנו לנו הצצה אל תמצית התרבויות השונות במזרח, חוויה קולינרית מפתיעה ומרגשת. אני ביקרתי במזרח הרחוק שלוש פעמים והתרשמתי שבארוחה זו נשארו נאמנים למנות המקוריות שם הן מבחינת הגשה והן בטעם. חומרי הגלם אדירים – דגים טריים, בשרים מיושנים, ירקות ופירות עונתיים.
אז היה לנו שישי שמח מאוד. בשבת בערב ניסינו את המסעדה השנייה שבמתחם, האיטלקית "רפאלו", שנחשבת לדעת רבים כאחת משלוש המסעדות האיטלקיות הכי טובות בארץ כרגע. החבילה שמציג המלון מאפשרת לאכול בשתיהן במחיר נוח. האמת? שווה לנסוע לחיפה במיוחד כדי לאכול בכל אחת מהן, גם ככה המחירים לגמרי הגונים.
גם ב"רפאלו" הצוות המארח עשה את כל ההכנות הדרושות כדי לתפקד תחת מגבלות משרד הבריאות. כולם חבשו מסיכות פלסטיק רחבות, כפפות מקצועיות ובדקו לנו חום בכניסה. שולחנות הוצבו במרחק שני מטרים זה מזה והאווירה הייתה מקסימה, בייתית וחמה מאוד. המסעדה קיימת שמונה שנים, היא יוצאת של שושלת "ספגטים". בעלי הבית- סהר ברונשטיין, ליאור ושרון משאלי ודינה פישלוביץ', כולם מקצוענים מנוסים בתהליכי הבישול והאפייה, בנו תהליך של ארוחה מושלמת ללא מגע יד של הצוות בשולחן ובמנות שמגיעות סטריליות ויפות לעין.
האורחים המבוגרים זוכים לליווי אישי אל השולחן ומקבלים תשומת לב מיוחדת כדי לשמור על בריאותם. במטבח משתמשים בחומרי גלם איטלקיים משובחים ומוקפדים. האוכל מיוצר במקום כולל בצקים, פסטות, גלידות ורטבים וכל זה במטבח פתוח ומקסים המאפשר הצצה אל תהליך הכנת הארוחה. העבודה נקיה, מקצועית וחייכנית.
"רפאלו" עשתה לעצמה מוניטין עצום ב"קסטרא", אלפי חיפאים נוהרים אליה מדי חודש. גם הסניפים בעין שמר והמסעדה הכשרה ב"קריון", מובילות באזורים שלהן. התפעלנו מטריות האוכל ומהשירות הלבבי והמקצועי. המלצריות כאן אדיבות, מקצועיות, שולטות מצוין בכל מנה ושמחות להדריך ולכוון.
אנחנו שמחים לדווח כי הטעמים, הניקיון והשירות היו נפלאים. מבחר הפסטות והפיצות מאפשר לבני כל הגילאים למצוא את מבוקשם. יש פתרון לצמחוניים, טבעוניים וגם למי שחפץ במנות בשר, דגים, פירות ים או חלביות.
התרשמנו מהניחוח האיטלקי הקלאסי במסעדה. המנות מודרניות ועדכניות וטכניקות הבישול חדשניות ומעוררות התפעלות. עיצוב מדויק וקבלת פנים לבבית ומפרגנת משלימות כאן ביקור נהדר.
פתחנו את הארוחה בפוקאצ'ה חלומית שנאפתה בתנור אבן עם שמן זית, שום ודבש. לצדה הוגשו מתבלים מסחררים כמו קרם חצילים, קרם שום וסלסלת עגבניות טריות. ניסינו את הסלט פנצלנה והוספנו סלט וורדורה - שני סלטים איטלקיים קלאסיים עם המון ירקות מתובלים היטב, גבינות וכל טוב. פולנטה אספרגוס ופטריות היוותה מנת פתיחה שרק העלתה את רף הציפיות, ואז הגיעו העיקריות...
פיצה סלמי ופפרוני חילצה מאיתנו קריאות שמחה. היא הייתה מדויקת, פריכה, עשירה מאוד בטעמים, מלאכת מחשבת. לינגוויני אליו אוליו ארטישוק, רביולי גבינות, ניוקי ערמונים ופטריות, אנילוטי ריקוטה תרד - כל המנות האלה נאכלו בכיף גדול והציגו טעמים נדירים ומגע יד של שף אומן. כמנות הכי טובות הכתרנו שתיים: לינגוויני קרבונרה עם חזה אווז מעושן וחלמון ביצה שהיה שוס אמיתי, חגיגת טעמים ושילוב מרכיבים שנעשה במומחיות.
לזניה ורדא עם תרד ובקר טחון סחטה מכל הטועמים מחמאות אדירות. בתפריט אפשר למצוא גם סטייק, דניס צלוי, שרימפס ניוקי, סלמון פרימוורה ופירות ים בפסטה טריה.
לקינוח טעמנו קרם ברולה פיסטוק עדין ומשובח. אפשר לגלות במנות האחרונות גם קנולי - עם מסקרפונה, דובדבני אמרנה ופקאן מסוכר וגם פיננסייר תפוחים בקרם שקדים אפוי עם קרמבל אגוזי לוז, קרמל מלוח וכדור וניל.
לשאלתנו, ענה מנהל המשמרת שלאור המצב הנוכחי, צירפה המסעדה אפשרויות טייק אווי ומשלוחים בכל הסניפים.
כמו שהבנתם, היה לנו סופ"ש מושלם בחיפה. מרכז "קסטרא" פינק אותנו בכל טוב, מלון "לה קפלה" הפך לפייבוריט שלנו בצפון הארץ ושתי המסעדות: "מינה טומיי" ו"רפאלו" השאירו לנו חוויות מטריפות חושים.
מי שירצה לאמץ את המסלול החיפאי שלנו, יעשה לעצמו שירות מצוין.