מראיינת: אלינור לוגאסי
ספר לי על עצמך.
אני נשוי ואב גאה לארבעה בנים (שכולם עוסקים בספורט), סבא במשרה מלאה, לשמונה נכדים, בינתיים. ולגמרי אוהב את המקצוע החדש שלי בתור נהג הסעות. את נעורי העברתי בירושלים, עם סיום ביה"ס העממי, יצאתי לחיי עבודה, על מנת לעזור בפרנסת הבית. לימים, לאחר שחרורי מהצבא, התגייסתי לשירות המדינה כיהנתי במהלך השנים במגוון תפקידים חשובים ומאתגרים. תוך כדי הספקתי להשלים תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במדיניות ציבורית. פרשתי לגמלאות אחרי 46 שנות שירות מעניינות.
איך הכתיבה נכנסה לחייך?
קצת מוזר לומר כיום את הדברים, אבל כבר בצעירותי אהבתי לכתוב למגירה הווירטואלית. אני זוכר אפילו כשהייתי בצבא כתבתי משהו למי שהייתה חברתי באותה תקופה, שלימים הפכה להיות אשתי. החלום שלי למצוא את המכתב הזה היום. כתבתי ואני יכול לכתוב בסגנונות שונים. נראה שהושפעתי לא מעט מהמקאמה של חיים חפר שהיה לו בשעתו טור קבוע בעיתונות סוף השבוע. האמת, שגם בשירה שלחתי יד ויש במגירה כמה שירים. ישנם גם לא מעט מקרים בהם קרובי משפחה או חברים ביקשו שאכתוב עבורם ברכה או קטע לאירוע מסוים.
3 צפייה בגלריה
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
(צילום: באדיבות המחבר)
האם הסיפורים ישנים או חדשים?
חלק מהסיפורים בספר נכתבו כאמור במהלך השנים, צמוד לאירועים מסוימים או חוויות שקרו בעבר, חלקם מתוך הדמיון הפרוע שלי. יש סיפורים חדשים שנכתבו בעת האחרונה, זמן מה לפני שהספר יצא.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
אינני יודע לתת מענה לשאלה זו. מחד, כמעט ואין לי קשים, אך מאידך, ישנם מעצורים. לפעמים יכול לקחת לי זמן עד שאני מצליח לכתוב מילה, אבל ברגע שכתבתי את המילה הראשונה, אני לא מפסיק עד שאני לא בטוח שזה גמור. עכשיו התחלתי לכתוב משהו חדש.
אחרי שיצא הספר, המשכתי לכתוב סיפור נוסף, למחרת הוספתי לו עוד פרק, למחרת עוד פרק ועוד פרק והגעתי כבר ל- 195 עמודים וזה עדיין לא הסוף.
ישנם מקרים שלקחתי את הכתיבה צעד אחד קדימה. לכתוב מקאמה, אך בשפת התנ"ך. כאמור משימה לא פשוטה, לכתוב סיפור בחרוזים בשפה תנכית, סיפורים שלא נכנסו לספר. כאמור, היו תקופות שגם משירה לא התנזרתי.
3 צפייה בגלריה
שמוליק מייזליק
שמוליק מייזליק
שמוליק מייזליק
(קרדיט: הוכנה ע"י אורטל מייזליק)
יש סיפור מבין הסיפורים שאתה יותר מתחבר אליו?
בכל סיפור שכתבתי יש משפט או שניים הנוגעים לי, מדברים אליי, או אפילו חלק ממני. ממנו התרחב העניין לסיפור. אני לא יכול לבחור סיפור אחד, כי כולם באו ממני, כולם מיוחדים, וכולם נוגעים, למעט כמובן סיפור על הפריצה למוקטעה, שכתב הבן שלי, שהשתתף בלחימה. זה סיפור שנכתב כמעט בזמן אמת.
מה גרם לך להוציא את הספר?
בהתחלה לא חשבתי שהחומרים מספיק טובים ומתאימים לספר, לימים בזכות הבנים שלי שממש שכנעו אותי שאני צריך להוציא החלטתי לגשת להוצאה לאור. ממש לא התחברתי אליה, ולא אהבתי את הגישה והיחס. לדעתי הם בכלל לא קראו את הדברים! אך הבנים שלי שלא ויתרו והפגישו אותי עם הוצאת צמרת. כאן בזכות הגישה ולאחר מחשבה עמוקה שכללה את כל ההיבטים, החלטתי להוציא.
יש לך מסר לקוראים?
דבר ראשון – בחרתי בשם הזה לספר, כי לי היה כיף לכתוב והוא אמור להשׁרות אוירה כיפית גם על הקורא. הספר כולל סיפורים קצרים, אותם ניתן לקרוא במקומות ובמועדים שונים, מבלי להתאמץ ולזכור מה היה החלק האחרון שקראתי. כל סיפור עומד בפני עצמו
3 צפייה בגלריה
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
"בשביל הכיף" - שמוליק מייזליק
(צילום: רביב מייזליק)
דבר שני – אני מאמין שאני כמו כולם, לא מיוחד או שונה. שאוהב לקרוא, אך עם זאת לעיתים, רומן ארוך מדיי לא תמיד יש זמן לקרוא ברצף ואז שוכחים, וצריך להתחיל מההתחלה. בספר הזה אפשר לבחור סיפור, מתחילת הספר, מהאמצע או מהסוף, אין קשר וחשיבות לסדר, לקרוא אותו, להתחבר, בתקווה שהוא יגע, או שהקורא ייקח לעצמו מה שהוא ירצה, ואז לעזוב אותו. בכל זאת הכי חשוב זה ליהנות.
בשביל הכיף הוא ספר מקסים שבאמת לוקח את הקורא למסע של כייף, סיפורים מקסימים הנוגעים ומלאים בעונג, הומור, ומציאות שובבה.
"בשביל הכייף" - שמוליק מייזליק, הוצאת צמרת 2020
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK