-
ליאל, אנחנו נמצאים כמה שבועות לפני הבחירות, מה התחושות שלך?
התחושות מצוינות, אבל אני לא נחה על זרי דפנה ועובדת קשה מאוד. יש לי אלפי תומכים, פעילים מסורים ורבים נוספים שמצטרפים, מאות שלטים שתלויים על מרפסות וחוגי בית עמוסים כמעט כל יום. האהדה הציבורית שאני מקבלת ברחוב – עצומה. בבחירות הקודמות הגעתי למקום השני אך הפעם אני מגיעה עם הרבה יותר ניסיון, חשיפה וארגון. לפי הנתונים שבידי, אני היחידה שיכולה לנצח ולהיות ראשת העיר הבאה של ראשון לציון – ראשת העיר השנייה בהיסטוריה של עירנו.
אם וכאשר תנצחי, מה הדברים הראשונים שאת מתכוונת לעשות כראשת עיר?
הדבר הראשון, שבכוונתי לשנות זאת התרבות השלטת בראשות העירייה. מי שצריך לשלוט בעיר אלו התושבים והאינטרס הציבורי בלבד. כשאבחר לא אתכופף לשום שיקול זר ושום כוח. אני לא מעגלת פינות, ולא מתפשרת על יושר ועל עקרונות. מכרזים לא יהיו תפורים והחלטות תתקבלנה משיקולים מקצועיים ולטובת התושבים. אדאג לייעל את המערכת העירונית ולקדם עובדים בעירייה על סמך כישורים ולא קשרים. לעובדים אין מה לדאוג ממני, להיפך, אבל על דבר אחד לא אתפשר - יושר ואמינות מוחלטת של עובדי העירייה ובכיריה.
ישנם נושאים רבים שאני רוצה לקדם מיידית כמו הוזלת החינוך המשלים – הקייטנות, המעונות והצהרונים. הפחתות ארנונה ויוקר מחיה, בעיקר לאוכלוסיות נזקקות ולותיקי העיר. אקדם פתרונות לטווח הבינוני והארוך בתחבורה ואדאג לדיור מוזל לבני ראשון לציון. אני רוצה ראשון שהיא לא רק "עיר של קניונים" אלא "עיר עולם" - שמובילה השכלה וחינוך, תרבות ופנאי.
2 צפייה בגלריה
"אפשר להיות פוליטיקאי הגון" | צילום: ליאל אבן-זהר
"אפשר להיות פוליטיקאי הגון" | צילום: ליאל אבן-זהר
"אפשר להיות פוליטיקאי הגון" | צילום: ליאל אבן-זהר
למה דווקא את? מה יש לך שאין לאחרים?
יש לי חזון גדול וניסיון מוניציפלי רב, אני במועצה עשר שנים והחזקתי תפקידים משמעותיים - מתיק חינוך ופיתוח כלכלי, ועד יו"ר האופוזיציה, הייתי חברה בכל הועדות המשמעותיות של ראשון לציון, תכנון ובניה מכרזים וכספים ועוד, וניהלתי ועדות רבות בעצמי. אני גם עורכת דין עסקית, מנוסה ויסודית עם הבנה מעמיקה של הנושאים על סדר יומה של המועצה. לא רק שהובלתי נושאים גדולים בעיר אלא גם יש לי ניסיון בהובלת תהליכים במישור לאומי ובינלאומי. ובעיקר, וגם מתחרי יודעים, שאני עושה זאת ביושר ומתוך תפיסת שליחות עמוקה.
יריבים מטיחים בך שהיית בקואליציה של צור. האם יש לך כוונה לשבת איתו בפעם שוב?
לא. אני כמובן פועלת לנצח ומאמינה שאעשה זאת, אבל אם, חלילה, ראש העיר המכהן ימשיך בתפקידו, אין סיכוי שאשב איתו באותו צד. אלו דברים שלא אמרתי בקדנציה הקודמת, אבל אני אומרת זאת היום באופן ישיר ובכובד ראש: לא אתמוך במי שמעדיף אינטרסים פרטיים על פני אינטרסים ציבוריים. לגבי היותי חברה בקואליציה בעבר, אכן אני מעדיפה להיות בצד המבצע. יחד עם זאת, גם בקואליציה, הלכתי עם היושר שלי והתנגדתי להחלטות שנראו לי לא ראויות - כמו עסקת מכירת הקרקע על גדות האגמון, נשוא דו"ח מבקר המדינה הקשה, ועוד.
בימים האחרונים חשפת את הרשימה שלך למועצת העיר. איזו בשורה היא מביאה איתה?
אני מאוד גאה בנבחרת שהצגנו ב״דרך חדשה״. זו נבחרת מנצחת, אנשים ראויים ומנוסים עם רקורד מרשים, מכל שכבות העיר וחלקיה. היה חשוב לי לבחור אנשים שיפעלו במועצה בחריצות, במקצועיות וביושר. אנשים שידונו בסוגיות על סדר היום עם שכל ישר, ניסיון וידע, ושרק האינטרס הציבורי יעמוד לנגד עיניהם.
2 צפייה בגלריה
"קואליצית ישרים" | חברי דרך חדשה
"קואליצית ישרים" | חברי דרך חדשה
"קואליצית ישרים" | חברי דרך חדשה
את יכולה לספר מעט על הקבוצה המובילה שלך למועצה?
בניתי ואמשיך לבנות "קואליצית ישרים". מובילים את הרשימה אחרי שני חברי מועצה מנוסים : עו"ד סורין גנות, סא"ל במיל שהיה גם תובע משטרתי בעברו, איש הגון וחריף שאני מעריכה, ואיציק אבשלומוב, חבר המועצה שהחזיק את תיק העסקים הקטנים ועשה עבודה ראויה לציון. רביעית ברשימתנו היא ד"ר ענת ליבוביץ'. ענת היא אשת אקדמיה וחינוך מוערכת ומנוסה שניהלה את החינוך העל יסודי בעיר וזכתה בפרס החינוך הארצי כאשר עמדה בראש מנהל החינוך בנס ציונה. חמישית היא הילה נדב, עו"ד ודוקטורנטית צעירה. דור רביעי ברמת אליהו - הילה פעילה חברתית המתנדבת, בין היתר, בסיוע משפטי למען מעוטי יכולת ונשים ומרצה באקדמיה ובאונסק״ו. במקומות הבאים ישנם גם אנשים נהדרים כמו רובי עזר, יו"ר ועדי הורים במזרח העיר, הבטם מקונן, חברת מועצת לשעבר ובת העדה האתיופית היחידה שכיהנה עד היום במועצה, אהבה לב, מנכ"לית העירייה לשעבר, שלוה כהן, שהייתה גונדר משנה בשב"ס ומומחית בתחום הרווחה ורותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים של תל אביב שפרש מההתמודדות לראשות העיר והצטרף אלי.
מתחריך תוקפים אותך שאת "לא פוליטיקאית" למה הם מתכוונים?
אני אתייחס לזה כמחמאה. ראשית- אני כן פוליטיקאית ולא מתביישת בכך. אפשר להיות פוליטיקאי הגון. אבל כשהם אומרים עליי שאני "לא פוליטיקאית" הם מתכוונים לומר שאני לא מסדרת תפקידים, ולא מעגלת פינות, והם צודקים לחלוטין! אבל הציבור חכם ויודע מי נלחם עבורו, ועבורו בלבד, וזו גם הסיבה שהתחרות האמיתית על ראשות העיר היא ביני לבין ראש העירייה המכהן. בה בעת, חשוב לי להדגיש כי אני עורכת דין כבר מעל עשרים שנה ויש באמתחתי ניסיון של אלפי משאים ומתנים, עסקאות וחוזים רחבי היקף. אני מבינה מצוין בעסקים ובכספים, וגם הוכחתי זאת במועצה, ואני ממש לא "פריירית". תוכלו לסמוך עלי שאני מבינה היטב את המרחב העסקי, הציבורי והפוליטי.
מה תרצי להגיד לבוחרים?
הבחירות האלה יותר מתמיד הם "מלחמה על הבית". אני מביאה איתי חזון, ניסיון ועשייה עם עקרונות מוצקים של יושר וניקיון פנימי וחיצוני שכה נדרשים לעיר בעת הזו. אני בטוחה שיחד, נצליח להחזיר את עירנו לגדולתה ומקומה הראוי בישראל, שבה רואים כל תושב בגובה העיניים. בבחירות הללו תושבי ראשון הולכים להוכיח לכולם שבדרך חדשה ומנהיגות ישרה - מגיעים רחוק.