חבר מועצת עיריית ראשון לציון ויו"ר האופוזיציה, אסף דעבול, הכריז על מועמדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות שייערכו ב-30 באוקטובר. כמו כן יתמודד דעבול גם למועצת העיר ברשימה עצמאית א-פוליטית, כפי שעשה בעשרים השנים האחרונות.
בכך הפך דעבול למתמודד החמישי לראשות עיריית ראשון לציון. כרגע מונה רשימת המתמודדים את ראש העירייה המכהן דוב צור שצפוי להתמודד על כהונה נוספת, דורון אוזן, ליאל אבן זוהר ורז קינסטליך. רותם אברוצקי הסיר את מועמדותו. על הגדר, ועדיין בוחנים את האפשרות להתמודד, יושבים חבר הכנסת יואל חסון, ועו"ד יוסי פאר.
1 צפייה בגלריה
אסף דעבול | צילום: קובי קואנקס
אסף דעבול | צילום: קובי קואנקס
אסף דעבול | צילום: קובי קואנקס
אסף דעבול מכהן כחבר מועצת העיר משנת 1998 ובמהלך השנים מילא שורת תפקידים בכירים: סגן ראש העירייה במשך חמש שנים בתקופת מאיר ניצן, אחראי על תחום הרווחה בעירייה, יו"ר ועדת ביקורת, חבר ועדת מכרזים, חבר ועדת כספים, דירקטוריון בחברה העירונית לתרבות וספורט ושורה של תפקידים בתחום החינוך.
"החלטתי להחזיר את ראשון לתושבים. כיו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת ביקורת חשפתי את השחיתות בעיר. עמדתי יחיד ואיתן מול קואליציה רחבה וחזקה שנתנה גב לראש העיר במשך חמש השנים האחרונות. העיר שלנו מאבדת את זהותה: סמל העיר, היקב ואת הכבוד כלפי התושבים – לכן החלטתי להחזיר את ראשון לתושבים", אומר דעבול.
לדבריו החליט להתמודד לאחר שיחות עם תושבים. "אני פוגש את תושבי העיר מדי יום כשאני עובר מדלת לדלת ובסיורים שאני עורך. אני שומע את הצרכים ומבין את הבעיות המשמעותיות: תשלומי הארנונה הגבוהים, תקצוב נמוך מדי לתחום החינוך, חוסר התחשבות בתושב ורצון לפתרון בתחום התחבורה. כראש העירייה אני מתחייב שאסייר בעיר מדי שבוע: אשמע ואטפל בבעיות, אנהיג דלת פתוחה לכל תושב ותושבת. אפעל לקידום העיר בכל התחומים: חינוך, רווחה, תחבורה, הגיל השלישי, צעירים, פינוי בינוי, איכות הסביבה ועוד".
לדבריו הוא מקיים מזה מספר שנים שיח פתוח וישיר עם תושבי העיר באמצעות הרשת החברתית, ובחודשים האחרונים הרחיב את פעילותו הדיגיטלית שכוללת היום: ערוץ אינסטגרם, עמוד טוויטר, וכתובת מייל נוספת לטובת התושבים, ובקרוב ישיק גם גם אתר אינטרנט.
"אני מאמין שחבר מועצה חייב לקיים קשר ישיר עם התושבים ולהיות זמין עבורם בכל עת ולכן אני עם אותו מספר סלולרי כבר 26 שנה", ציין דעבול.