לאחרונה פרסמנו כאן לראשונה שיתכן ובקרוב יעזוב חבר הכנסת יואל חסון, יו"ד סיעת המחנה הציוני, את הפוליטיקה הארצית ויתמודד על תפקיד ראש העירייה, נגד דוב צור.
הגישושים המוניציפאליים של חסון לא נעלמו מעיני הגולשים, והשבוע הופצה ברשתות החברתיות תמונת קריקטורה של חסון, המציגה אותו כטרמפיסט, רמז לכך שעבר מספר מפלגות בקריירה הפוליטית שלו.
התמונה בה נראה חסון ניצב ליד כביש ראשי ובידו שלט שעליו כתוב 'ראשון לציון', ומדומה לאדם המחפש טרמפ לעיר, הופצה גם בפורומים העירוניים, בהם משתתפים עשרות אלפי מתושבי ראשון לציון.
לאור הפגיעה התדמיתית האפשרית כתוצאה מהקריקטורה מיהר צוות הדיגיטל, המלווה את חסון, לבדוק מה מקורן. כך התברר שהאנשים המפיצים אותם ברשת החברתית הם מספר פרופילים פיקטיביים. כלומר משתמשים מזוייפים שיתכן והושקע כסף ביצירתם והפעלתם.
1 צפייה בגלריה
התמונה שעוררה סערה | צילום מסך פייסבוק
התמונה שעוררה סערה | צילום מסך פייסבוק
התמונה שעוררה סערה | צילום מסך פייסבוק
לטענת מחנה חסון, מטרת הפרופילים הפיקטיביים היא לייצר מציאות שיקרית תוך הטעייה מכוונת של ציבור התושבים הראשל״צי, שנחשף ללא ידיעתו לתגובות ופוסטים שמייצגים עמדות לא אותנטיות.
בעקבות כך פנה חסון להנהלת פייסבוק בתלונה רשמית. הוא דורש למצוא את העומדים מאחורי הפרופיל המזויף, לטפל בבעיה ולמנוע את המשך הפצת הקריקטורה.
בפייסבוק מיהרו להגיב ולאחר בדיקה הם סגרו את הפרופילים המזויפים.