לרגל 25 שנה לצאת אלבום הקאלט של מאיר אריאל "רישומי פחם" (1995) ועשור לאלבום ''רישומי פחם בצבע'' (2010), שהוביל לעדנה ציבורית מחודשת בזכות ביצועים עדכניים של ברי סחרוף, רונה קינן, שלומי שבן, שאנן סטריט ועוד רבים לשירים המקוריים, ייערך במוזיאון אגם בראשון לציון המוקדש ליצירותיו של יעקב אגם מופע מחווה מיוחד בשיתוף בית אבי חי, שבמסגרתו לראשונה לאחר עשור יבוצע האלבום במלואו מתחילתו ועד סופו, בתוך אולם החוויה של המוזיאון הכולל במת 360 מעלות המוקפת קהל הממוקם בשלושה מפלסים.
2 צפייה בגלריה
מאיר אריאל במוזיאון אגם. קרדיט: רפי גולדמן
מאיר אריאל במוזיאון אגם. קרדיט: רפי גולדמן
מאיר אריאל במוזיאון אגם. קרדיט: רפי גולדמן
במופע ישתתפו המפיק המוזיקלי של אלבום המקורי - בנו שחר אריאל בשירה וסיפורים, אלון עדר בשירה וגיטרה - שסוגר מעגל לאחר שאביו יהודה עדר ליווה את אריאל, מאיה בלזיצמן בשירה וצ'לו, יונתן בלומנפלד בשירה, טקסטים וגיטרה, עדי רנרט בקלידים וקולות, מתן אפרת בתופים ואייל תלמודי שמפיק מוסיקלית את המופע בסקסופון וקלרינט. על ארבע פאות החלל יוקרן במהלך המופע אנימציית וידאו ארט ייחודית של האמנית יהלי הרברט, המבוססת על איוריו המקוריים של אריאל שחלקם הופיעו בחוברת המילים שליוותה את האלבום המקורי.
לפני ואחרי המופע יוצבו למכירה ספרי מאיר אריאל המופצים במהדורה המוגבלת ובבלעדיות לאירוע: "ד''ר התחכמות'' שיצא בשנה האחרונה לציון שני עשורים ללכתו של היוצר וכולל את כל כתבי הפרוזה פרי עטו, לצד "עצמאי בשטח" בעריכת יואב קוטנר המאגד את כלל שיריו בשילוב צילומים מכל התקופות.
2 צפייה בגלריה
אלון עדר. צילום: טל שחר
אלון עדר. צילום: טל שחר
אלון עדר. צילום: טל שחר
''רישומי פחם'', אלבומו החמישי של מאיר אריאל שאפוף באווירה אקוסטית קודרת וכולל שירים לצד ניגונים אינסטרומנטליים, נוצר כאלבום קונספט בהשראת הצגת היחיד ''יש תורם!'' שהציג היוצר האגדי בפסטיבל תיאטרונטו במרכז סוזן דלל בשנת 1993. על רקע עיבודים באווירת בלדות ג׳אז ביטניקיות מודרניות לצד שירת עם, הטקסטים הביקורתיים באלבום שרלבנטיים גם לימינו מבטאים תחושת אפסות של האדם מול הטבע לצד מחאה כנגד המרוץ הקפיטליסטי והשעבוד לטכנולוגיה, וכך חושפים את המאזין לסיפור מעניין ומורכב בשלמותו של התגבשות הזהות האישית בתוך הקולקטיב המתחדש תוך השלמה אופטימית לקבלת המצב.
רישומי פחם. חמישי, 23.1.20, שעה 20:30 (פתיחת דלתות החל מהשעה 20:00). מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, קרית הלאום, ראשון לציון. מחיר כרטיס: 80-100 שקלים. לכרטיסים: 03-5555900/5. yama.co.il