בערב נדיר וחד פעמי, להקת הפלמנקו 'רמנגאר' תארח בהופעתה את "EL CARPETA" הכוכב העולה של עולם הפלמנקו כיום. לצידו יופיעו אמנים ספרדיים נוספים: ווירטואוז הגיטרה מסביליה "EL FYTY" ואמן כלי ההקשה מספרד "EL LOLO" ועשרת האמנים להקת המחול "רמנגאר" רקדנים, זמרים, גיטריסטים, אומני כלי הקשה.
3 צפייה בגלריה
El Carpeta. Photo Faro Producciones SCA
El Carpeta. Photo Faro Producciones SCA
El Carpeta. Photo Faro Producciones SCA
אלקרפטה (20), "ילד הפלא" של עולם הפלמנקו, הוא בן משפחת LOS FARRUCOS האגדית מספרד, אשר החל בגיל 5 את הקריירה שלו כרקדן פלמנקו צועני. לאורך השנים רקד לצד גדולי הזמרים ואמני הפלמנקו הבינלאומיים, כמו פאקו דה לוסיה ועוד. קרן ואבנר פסח, המנהלים והרקדנים הראשיים של "רמנגאר" חיו עם משפחתו עשור וינקו מהם את רזי הפלמנקו הטהור. הקשר נשמר לאורך השנים ועתה מגיע EL CARPETA לארץ למופע חד פעמי בשיתוף פעולה נדיר בין השלושה.
להקת הפלמנקו 'רמנגאר', הוקמה בשנת 2006 על ידי צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח ומנוהלת על ידם. ייחודה של להקת רמנגאר, הוא בסגנונה האנרגטי והווירטואוזי לצד רמת ביצוע גבוהה ביותר ובהתמחות אמניה בסגנון הפלמנקו הטהור - FLAMENCO PURO.
הזוג פסח הקימו את הלהקה עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שניםבספרד שם למדו, חיו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos, מהם למדו את רזי ה"פלמנקופורו" ואיתם גם הופיעו ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
קרן ואבנר פסח. צילום: אורי מחלב
קרן ואבנר פסח. צילום: אורי מחלב
קרן ואבנר פסח. צילום: אורי מחלב
הם למדו בחריצות באקדמיה במדריד, ובמקביל גם הופיעו יחד עם להקת ״פקומורה״ הספרדית בכל העולם. בשלב מסוים הם החליטו ללמוד פלמנקו ישירות מהמשפחה המיתולוגית הידועה ״לוספרוקוס״ בסביליה. עם קצת תעוזה וישירות ישראלית הם חדרו ללב המשפחה ופתחו איתם מערכת יחסים קרובה מאד, כזו שנמשכת עד היום. הם חיו לידם, גדלו איתם וגידלו אותם, את ילדיהם, היו איתם בשמחות ובצער, כשאבדו את אבי המשפחה "אל מורנו" בפתאומיות והתגייסו לעזור בעבודות הבית, ניהול המשפחה על ילדיה הקטנים ולחיות בקרבם על כל המשתמע מכך.
מה למדתם או מה לקחתם מהחיים עם הצוענים?
לקחנו את הפלמנקו כדרך חיים. הקצב, הנשמה, התשוקה, המזג הסוער, העוצמה אשר לעיתים מתפרצת ולעיתים שקטה, הרגש שבפלמנקו פורו – הפלמנקו הטהור FLAMENCO PURO. תחושת ה'ביחד', מתן המקום ליחיד בתוך הקבוצה ולקבוצה כמי שתומכת ועוזרת ליחיד. גם על הבמה וכך גם בחיים.
באיזה שלב הכרתם את אל קרפטה?
את אלקרפטה הכרנו כשהיה בן שלוש. ילד אנרגטי מאד, אנטליגנט, בעל יכולת הבעה מרשימה ביותר, כריזמה מחשמלת ובעל נוכחות עוצמתית עוד מגיל צעיר. לאחר מות האב כאמור, ליווינו וסעדנו את המשפחה לאורך כל שנות האבל. החיבור עם הילדים הקטנים היה חזק ביותר. בכל אירוע שהיה הוא היה עולה לרקוד וגורם לקהל להתלהבות רבה. תמיד היה מפתיע ומשאיר את הקהל פעור פה.
האם נשמר הקשר עם המשפחה?
הפרידה מפרוקוס אמנם לא היתה פשוטה, אך ברבות השנים הקשר נשמר ואפילו התעצם. בני המשפחה מבקרים כאן מדי שנה, מעבירים סדנאות אומן לתלמידים והם מתארחים בביתם כמו משפחה לכל דבר.
3 צפייה בגלריה
El Carpeta. Photo Paulo Barbuto
El Carpeta. Photo Paulo Barbuto
El Carpeta. Photo Paulo Barbuto
כל בני המשפחה כבר היו והפעם יגיע, אותו הילד הסוער אשר הפךבשנה האחרונה לדבר החם של הפלמנקו בספרד - ״אלקרפטה״ EL CARPETA.
"אני מתרגש מאד לקראת ההופעה בישראל. קרן ואבנר עבורי הם כמו משפחה ממש וזו סגירת מעגל עבורי לבוא ולרקוד איתם ולצידם. הם גדלו אותי בילדותי ועכשיו אנחנו יחד על במה אחת בישראל, זה מרגש, מציף המון זכרונות, סיפור חיים משותף אשר יבוא לידי ביטוי על הבמה", אומר אלקרפטה.
אלקרפטה ולהקת המחול 'רמנגאר', 27.4, שעה 21:00, מרכז סוזן דלל, תל אביב. לכרטיסים לחץ כאן.