המציאות שלנו העפילה על כל ספר פנטזיה או מדע בדיוני, אבל איזה יופי שאנחנו יכולים לברוח ממנה לכמה שעות אל תוך עלילה דמיונית, שעשויה להרגיע אותנו ואת הילדים שלנו. במקום שהילדים ישבו רוב היום מול המסך, זה הזמן לבחור בהרפתקה מרתקת וללמוד ליהנות מחדוות הקריאה. הנה כמה המלצות לספרים חדשים שכדאי להכיר, ואפשר אפילו לרכוש ישירות דרך האפליקציות או להזמין מהאינטרנט - בלי לצאת מהבית.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

הילדים האחרונים בעולם 2 - מצעד הזומבים / מקס ברולייר (ידיעות ספרים, מרץ 2020)

ג'ק וחבריו הם הילדים האחרונים שנשארו בעולם אחרי מתקפת מפלצות. והם דווקא מסתדרים בכלל לא רע! אבל עכשיו מאיימת עליהם סכנה גדולה במיוחד. זה הזמן להצטרף לסוף העולם. הרבה יותר כיף שם ממה שנדמה. הספר הראשון בסדרה היה ללהיט שעובד לסדרה בנטפליקס, אבל אנחנו דווקא ממליצים על הספר. בחלק זה ג'ק ושלושת חבריו מבינים שמשהו גדול ומסוכן יותר מהזומבים מאיים עליהם, ושאם לא יגלו בהקדם מה מתרחש, הם עלולים להיות בסכנה.

לא שם עין / רוב הארל (ידיעות ספרים, מאי טל, מרץ 2020)

רוֹס מאלוֹי רצה בסך הכול שלא ישימו לב אליו. אבל כשמאבחנים אצלו סרטן עין נדיר, הוא הופך פתאום לנער הכי בולט בשכבה ז'. עכשיו עליו להתמודד עם חברים שמתרחקים ממנו, עם בריונות ועם החשש לאבד את הראייה... או גרוע מזה. לא שׂם עין מבוסס על ניסיון חיים אמיתי של הסופר רוֹבּ הארל, והוא כולל שרבוטים וקטעי קומיקס. הסיפור האישי והבלתי נשכח הזה מתאר בהומור וברגישות רבה הישרדות של נער שמצליח למצוא ניצוצות של יופי בתוך המוזרות של החיים.
3 צפייה בגלריה
לא שם עין
לא שם עין
לא שם עין
(כריכת הספר)

ארגון הלא מקובלים / חנה ליבנה (כתר, פברואר 2020)

כשההורים‭ ‬של‭ ‬דפנה‭ ‬מכריזים‭ ‬על‭ ‬מעבר‭ ‬לקיבוץ,‭ ‬הם‭ ‬בטוחים‭ ‬שזה‭ ‬הצעד‭ ‬הטוב‭ ‬ביותר.. ‬למה‭ ‬לא,‭ ‬בעצם?‭ ‬הרי‭ ‬דפנה‭ ‬היא‭ ‬ילדה‭ ‬חברותית‭ ‬ואהובה,‭ ‬וכולם‭ ‬יודעים‭ ‬שקיבוץ‭ ‬הוא‭ ‬"גן‭ ‬עדן‭ ‬לילדים"!‭ ‬אבל‭ ‬כשדפנה‭ ‬פוגשת‭ ‬את‭ ‬חבריה‭ ‬החדשים‭ ‬לכיתה,‭ ‬היא‭ ‬מגלה‭ ‬שהמציאות‭ ‬שונה‭ ‬מאוד‭ ‬ממה‭ ‬שהובטח‭ ‬לה.‭ ‬כי‭ ‬כשלא‭ ‬מכירים‭ ‬אף‭ ‬אחד,‭ ‬ומלכת‭ ‬הכיתה‭ ‬הופכת‭ ‬לאויבת,‭ ‬גם‭ ‬לילדה‭ ‬מקסימה‭ ‬כמו‭ ‬דפנה‭ ‬אין‭ ‬הרבה‭ ‬סיכויים‭ ‬להשתלב‭.‬ ואולי‭ ‬בעצם‭ ‬עדיף‭ ‬בכלל‭ ‬להיות‭ ‬לא‭ ‬מקובל‭?‬ סיפור‭ ‬רגיש‭ ‬ומרתק‭ ‬על‭ ‬אלימות‭ ‬חברתית, ‬על‭ ‬הקושי‭ ‬לקבל‭ ‬את‭ ‬החדש‭ ‬והאחר‭ ‬ועל‭ ‬הרצון‭ ‬להרגיש‭ ‬שייך‭.‬ 
3 צפייה בגלריה
ארגון הלא מקובלים
ארגון הלא מקובלים
ארגון הלא מקובלים
(כריכת הספר)

ההרפתקאות הבלתי נוחות בעליל של ברונטה לב-בזלת / ג'קלין מוריארטי (מודן, הוצאת כורסא, מרץ 2020)

כשהוריה של ברונטה לב-בזלת יצאו אל ההרפתקאות שלהם, הם השאירו אותה על מפתן ביתה של דודתה איזבל ביחד עם פתק קטן וקופסה של תה פריחת הענן. חייה של ברונטה אצל דודה איזבל מתנהלים על מי מנוחות ובלי שום הרפתקאות מיוחדות, תודה רבה. אך הכול משתנה כשמגיעה חדשה מרעישה: הוריה נהרגו מאש תותחים של ספינת שודדי ים. כעת על ברונטה להוציא לפועל את צוואתם ולצאת לבדה למסע רב סכנות שבו תצטרך לאתר את עשר דודותיה ולחלק להן מתנות מיוחדות. כך, חמושה בתיבה מלאה במתנות משונות, בהמון שכל ישר ובלא פחות עקשנות, יוצאת ברונטה לדרך. היא תתמודד בדרכה הייחודית עם דרקונים, עם בלשים ועם שודדי ים – ועם החשד ההולך וגובר שלהרפתקה שלה יש גם משמעות נסתרת.

נוורמור 1 - מבחני הפלאות של מוריגן קרואו / ג'סיקה טאונסנד (כנרת, זמורה-דביר, ינואר 2020)

מוריגן היא ילדה מקוללת. כולם יודעים שחייה יסתיימו ביום הולדתה האחד־עשר. אבל ביום הגורלי, בחצות בדיוק, מופיע  בביתה אדם יוצא דופן ומבריח אותה מהצל הרודף אחריה. יחד הם מגיעים לעיר הסודית נֵוֶורמוּר, ומוריגן מגלה שהיא מועמדת לחברות באגודה מופלאה – אגודה שתעניק לה שפע של קסם, חברים שתמיד יעמדו לצידה והגנה מפני גורלה האכזרי. אבל כדי להתקבל לאגודה עליה לעבור את ארבעת מבחני הפּלאוּת ולהוכיח שיש לה כישרון יוצא דופן. האם תצליח מוריגן לשנות את גורלה ולהפוך את הקללה לברכה?

מילה וחוטפי החלומות / הגר ינאי (עם עובד, אוגוסט 2019)

יום הולדתה של מילה היה היום הגרוע בחייה. הוא היה עמוס ומעייף, מלא שיעורים ומטלות – כמו כל יום – והסתיים בריב נורא עם אימהּ המאמצת. אלא שאז הופיעה על מסך המחשב שלה מודעה נוצצת שהבטיחה לה שתקבל בסודי סודות רובוטית אנדרואידית זהה לה בדיוק, שתלך במקומה לבית הספר ותמלא את כל חובותיה המשעממות. איש אינו חייב לדעת על הכפילה שלה. אפילו לא הוריה. ההצעה המפתה מלהיבה את מילה; היא אינה משערת שבואה של הכפילה יסחף אותה להרפתקה מסוכנת ומסתורית. היא נאלצת לעזוב את ביתה, מצטרפת לחבורה של ילדי פרא שמתגוררים באוטובוס נטוש על שפת הים ופוגשת את מנהיגם האמיץ. יחדיו הם נמלטים ממדען סיני גאון החוטף את חלומותיהם של ילדים – ומילה מגלה בתוכה כוחות חבויים. האם תצליח להציל את עצמה ואת חבריה?