תמר פרץ לוי, בת 49 בלבד, אם לתאומים בני 4, הלכה הבוקר לעולמה בשל סיבוכים ממחלת הקורונה שבה חלתה. היא אושפזה בבית החולים 'אסף הרופא' בראשון לציון, ולאחר מאבק קשה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
1 צפייה בגלריה
מיכל פרץ לוי ז"ל
מיכל פרץ לוי ז"ל
מיכל פרץ לוי ז"ל
(צילום: מתוך אתר ynet)
בלוד, עיר מגוריה, התקבלה הבשורה המרה בזעזוע. ראש העירייה, יאיר רביבו, בישר לתושבי העיר זמן קצר על מותה, כי העירייה נמצאת, מאז חלתה, בקשר קבוע עם בני משפחתה.
מי שליוו את בני משפחתה בשבוע מאז התדרדר מצבה הבריאותי של פרץ לוי שסבלה ממחלות רקע שונות היו חבריה לעבודה במפעל אלתא של התעשייה האווירית הממוקם באשדוד בו עבדה במשך שנים ארוכות.
חלק גדול מאותם עובדים הכירו באופן טבעי את סיפור חייה המורכב של חברתם לעבודה שבשנים האחרונות התמודדה לא רק עם בעיות רפואיות אלא גם עם טרגדיות רבות שפקדו את משפחתה הקרובה. במשך שנים ארוכות טיפלה פרץ לוי באמה החולה ורק לאחר פטירתה החליטה להתחתן וזאת בגיל מאוחר יחסית.
זמן קצר לאחר נישואיה לשמעון הבינו בני הזוג כי ייאלצו לעבור טיפולי פוריות על מנת להביא ילדים לעולם, ואכן, לאחר שנים של ניסיונות, נולדו לשניים תאומים, בני ארבע כיום. אולם למרות הבשורות המשמחות, זמן לא רב לאחר הולדת התאומים, נחתה על המשפחה טרגדיה קשה לאחר ששמעון נפטר, עוד לפני שמלאו לו חמישים, מדום לב.
בימים שמאז ההחמרה במצבה נרתמו חבריה ב'אלתא' על מנת לסייע למשפחה ובסוף השבוע שעבר העבירו לבני משפחתה, שרובם נמצאים בבידוד בשל המצב, סכום כסף של קרוב ל – 5,000 שקל שאספו בתוך ימים ספורים.
"פתחנו קבוצת וואטסאפ ואספנו כסף במטרה לקנות משהו לילדים, צעצועים, מתוך מחשבה שהם ללא אמא בימים אלה וישמחו על כך עד שמצבה של אמם תשתפר", מספר אודי אברהמי, מנהלה לשעבר של פרץ לוי. "ולא תיארנו לעצמנו שזה יסתיים בצורה כזו", הוא מוסיף בכאב. "תמי היתה טיפוס מיוחד במינו, הנדסאית ועובדת מצטיינת שלמרות הטרגדיות האישיות שחוותה תמיד הביטה למציאות בעיניים טובות ובחיוך גדול, זה פשוט בלתי נתפס".
אתי איפרגן, עמיתה נוספת של פרץ לוי לעבודה, מספרת גם היא על אופייה יוצא הדופן: "פגשתי בה בתחילת דרכי באלתא והיא היתה שם תמיד כדי לעזור, במה שרק צריך. סיפור חייה הוא אכן דבר מדהים ולמרות שגידלה לבד את ילדיה תמיד היתה עם חיוך על הפנים ועבדה כרגיל, כאילו כלום לא עובר עליה, אישה חזקה מאוד, אין סיפור טרגי מזה".
מותה של פרץ לוי הציב דילמות קשות בפני משפחתה המורחבת, בעיקר בכל הקשור לשני ילדיה, שבשלב זה נמצאים בבית אחותה. בעיריית לוד מסייעים למשפחה וזאת באמצעות אגף הרווחה העירוני.