"פידבקים טובים מההורים"

אסנת אלעל - בית ספר 'אשכולות' בראשון לציון

3 צפייה בגלריה
אסנת אלעל
אסנת אלעל
אסנת אלעל
(צילום: פרטי)
"יש כאן הזדמנות דיגיטלית יוצאת מן הכלל", אומרת אסנת אלעל, מנהלת בית ספר 'אשכולות' בראשון לציון, על סגירת מוסדות החינוך והמעבר ללמידה מרחוק. "אני רואה מורים ממציאים התנהלות חינוכית דרך הפלטפורמה, דבר שהם לא היו מגיעים אליו אם לא המצב הנוכחי. אלו כלים שלמדנו, אבל כמעט לא יישמנו ופתאום אני נחשפת לעולם מלא. אני ממש נהנית מתהליך הלמידה וההתקדמות של הצוות החינוכי בהיבט של למידה מרחוק. אנחנו מקבלים פידבקים טובים מההורים, כולל סרטון שקיבלנו מאחת האמהות ובו נראית בתה, תלמידה צעירה, כותבת את שם המורה בעזרת צדפים בחוף הים".
לדברי אלעל, למרות המרחק והמגבלות נעשה ניסיון לשמור על סוג של שגרה, "אנחנו מתחילים כל בוקר כשהמורים יוצרים קשר עם התלמידים, שומעים מה עובר עליהם, בהמשך אנחנו מקיימים שיעורים דרך המחשב, כולל שיעור ספורט כדי שיזוזו קצת. אנחנו מתנהלים גם בשיחות ועידה מדי בוקר על תובנות היום שעבר וכיצד נערכים ליום שיגיע".
לא קשה יותר להעיר לתלמיד שמפריע דרך המחשב?
"אנחנו לא במקום של להעיר אלא להסתכל על ההצלחות שלהם. גם אם תלמיד לא שולח עבודות אנחנו יותר סלחניים ומחפשים כיצד להקל או לחבר אותו לתלמיד שיוכל לעזור לו".

"לא להעמיס במשימות"

לילך סער - 'נווה עוז' בראשון לציון
3 צפייה בגלריה
לילך סער
לילך סער
לילך סער
(צילום: פרטי)
מחנכת כיתה ו' בבית ספר 'נווה עוז' בראשון לציון, לילך סער, מתרגלת למציאות החדשה, "אני וצוות המורות עובדות קשה יותר מבימים רגילים", היא מודה. "יום ראשון היה ממש מטורף כי עשינו שיחות ועידה רבות ולמדנו את כל מערכת הלמידה מרחוק: איך מעלים משימות לאתר בית ספר, איך מתפעלים את העניין מול התלמידים ועוד. פתחנו גם קבוצת הורים בווטסאפ שבה אנו מעדכנים על המשימות".
רצות הרבה בדיחות וגם תלונות על כמות המשימות שההורים קיבלו ביומיים.
"וזה נכון, ממש אחד לאחד כי יש באמת בתי ספר שממלאים את התלמידים במשימות וזה גם לא טוב. צריך למצוא את האיזון וגם לדאוג שזה יהיה חווייתי יותר".
יש יתרון ללמידה מרחוק, הילדים פחות מפריעים למהלך השיעור?
"יש יתרון בזה שנותנים משימה ומציבים דד ליין וזהו, אבל התלמידים שלי בנווה עוז לא מפריעים, הם ילדים טובים".
למרות היתרונות גם המחנכת סער מודה שיש דברים שלא ניתן לקיים באמצעות המחשב. "אני חרדה לגורל מסיבת הסיום של תלמידי כיתה ו', הבוגרים שיעזבו אותנו בסוף השנה", היא משתפת. "אנו חוששים שלא נוכל לתת את הפוש שנצטרך לאחר חופשת הפסח כדי לעבוד איתם על מה שצריך וכן חשוב לנו שהמסיבה תהיה ברמה גבוהה אז נקווה לטוב".

בקשר עם הכיתה בוואטסאפ

אייל נחמי - בית ספר 'טביב' בראשון לציון
3 צפייה בגלריה
אייל נחמי
אייל נחמי
אייל נחמי
(צילום: פרטי)
אייל נחמי הלומד בכיתה ח' בבית ספר 'טביב': "אנחנו לומדים מרחוק, יש למידה כזו אינטרנטית כשלמעשה שולחים לנו עבודות דרך תוכנת מחשב ויוצרים קשר אם צריך בקבוצת הווטסאפ של הכיתה, שם המורה מתקשר איתנו. מתחילים בשעה תשע עם משימת בוקר, אחר כך בשעה אחת עשרה נשלחת משימה במקצועות האנגלית והמתמטיקה ולאחר מכן שוב שולחים משימת סוף יום, יש להגיש את המשימות עד השעה שש".
איך אתה והאחים שלך מצליחים לתאם לימודים במחשב כשלכל אחד יש המון משימות?
"לכל אחד יש משימות בשעות אחרות אז אנחנו מתחלקים בשעות. ממש כמו קביעת משמרות".
מה שבטוח, לדברי נחמי הוא וחבריו ממש לא מרגישים שמדובר בחופשה, "זה לא כזה חופש וגם אי אפשר לקרוא לזה חופש, אבל מצד שני טוב שיש לימודים עכשיו במהלך החופש הכפוי הזה. אם לא היו לימודים יש מצב שהיינו כל היום על הטלוויזיה והאקס בוקס ואחרי יומיים זה כבר היה מתחיל לשעמם. אז טוב שזה ככה".