תורם מראשון לציון שרצה להישאר בעילום שם, שמע על מצוקת המסכות שיש לקשישים בעיר והחליט לתרום 5000 מסכות עבורם. החלוקה התבצעה במהלך יום שני ואלפי קשישים מראשון לציון קיבלו את המסכה המיוחלת.
1 צפייה בגלריה
מחלקים את המסכות
מחלקים את המסכות
מחלקים את המסכות
(צילום: פרטי)
מחזיק תיק הקליטה יבגני ברחמן שחילק להם את המסכות סיפר "ההתרגשות שלהם הייתה גדולה, הם מבינים שזה מה שיכול לשמור על החיים שלהם".
במהלך הימים האחרונים התקבלו בעירייה קריאות על קשישים רבים, חלקם כלל לא דובר עברית, שלא מבינים מספיק את גודל המשבר, יוצאים החוצה וכל זאת מבלי מיגון מינימאלי כמו מסכה לפניהם.
בעקבות כך החליט אחד מתושבי העיר להתנדב לפתרון הבעיה ותרם חמשת אלפים מסכות עבורם. במהלך היום, הגיעו אנשי העירייה בראשות ברחמן אל הקשישים, רבים מהם ניצולי שואה, וטרנים ומקימי העיר שזכו למסכה המיוחלת.
"זה היה חשוב לחלק להם את המסכות כי לצערי הקשישים האלו עדיין יוצאים מהבית כדי לעשות קניות ולכן חשוב שיהיו עליהם מסכות אחרת הם מסכנים את הבריאות שלהם." סיפר ברחמן, "אנחנו מנסים עדיין לדאוג ושיבואו מתנדבים להביא להם את המשלוחים אבל יש כאלו שמעדיפים לצאת מהבית שלהם ולכן חשוב שהם יהיו מוגנים".
טטיאנה, אחת הדירות שקיבלו מסכה סיפרה: "זה מרגש שחושבים עלינו ושומרים על הבריאות שלנו. טוב לדעת שבזמן שאנחנו כאן בבית ונמצאים בבידוד יש מחשבה עלינו".