עשרות תושבים שנדרשו לשהות בבידוד על רקע התפשטות נגיף הקורונה, קיבלו בימים אלו משלוחי מנות מלאים כל טוב מעיריית ראשון לציון. מדובר בחלק ממיזם עירוני שמוביל מינהל קהילה בעירייה ומטרתו לעודד שכנות טובה וחיזוק הקהילה. בשירות לתושב חילקו לתושבים קופסאות חגיגיות וצבעוניות של משלוחי מנות, והתושבים מלאו אותם כראותם וחילקו לשכניהם.
2 צפייה בגלריה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)
עם התפשטות הנגיף והכנסת אלפי אזרחים בישראל לבידוד, החליטו בעירייה להרחיב את המיזם ונציגי שירות לתושב הגיעו לבתי התושבים המבודדים והשאירו במפתן דלתם משלוחי מנות עם ברכה. ראש העירייה, רז קינסטליך: "לצערי נאלצנו לבטל את אירועי פורים שתוכננו ואני בטוח שילדים רבים התאכזבו. אבל ברור לנו שביטחונם ובריאותם מעל הכל" עוד הוסיף קינסטליך "יש כאלו שנאלצים לשהות בבידוד בביתם בתקופה הקרובה ולכן החלטנו לשמח אותם עם שי מתוק וצנוע. לדעתי זו המהות האמיתית של פורים, ערבות הדדית וסולידריות בין התושבים".
אחת המשפחות שקיבלה את השי היא משפחת בניטה. ליטל האם מספרת שמזה שבוע שהיא ובנה בן ה-8 נמצאים בבידוד והבן צופה מחלונו על בית הספר וחגיגות פורים ודמעות בעיניו. "פתאום צלצול בדלת ומשלוח מנות מונח בכניסה. נציגה מציצה מהמעלית ואומרת לי באהבה מעירית ראשון לציון. המשלוח החזיר את החיוך לפניו של בני, המחווה של עיריית ראשון לציון ריגשה אותנו מאוד הבוקר".
2 צפייה בגלריה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
משלוחי מנות למבודדי קורונה
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)
מחזיקת תיק קהילה ושירות לתושב, חברת המועצה אפרת אברמוביץ': "בימים אלה מתמודדת מדינת ישראל עם מציאות קשה של התפשטות נגיף הקורונה, מה שמביא תושבים רבים להיות בבידוד בבתיהם. פרויקט קרובים קרובים הינו הפלטפורמה המתבקשת לחבק את התושב וליצור ערבות ודאגה. אני רואה חשיבות גדולה בחיבוק התושבים ויצירת שירות עירוני אנושי אכפתי, ואם יש צורך עד הבית. מאחלת לכל ילדי ותושבי העיר חג שמח ובריאות איתנה לכולנו".
בתוך כך, החליטה גם שני שרביט, תושבת ראשון לציון ובעלת עמותת "משמחים ילדים רעבים" שבפורים הזה לא יהיה אף קשיש ערירי בעיר שלא יזכה לקבל משלוח מנות. בימים האחרונים ביקרה בביתם של קשישים ברחבי ראשון לציון, וחילקה להם משלוחי מנות ששימחו את ליבם. כעת היא קוראת לציבור ליצור איתה קשר, ולספר לה על תושבים ללא משפחה, שגם בביתם תשמח לבקר.
"זה התחיל בראש השנה כששמעתי על קשיש מראשון לציון שאין לו משפחה שתחגוג איתו את החג. ביקרתי אצלו ולצערי המצב בבית היה קשה ולא היה פירור של אוכל. הוא מצידו אמר שהוא חי בצניעות ולא נדרש לו דבר מלבד פירות וירקות. עוד הוא סיפר לי שאין לו משפחה בעיר, אף פעם הוא לא התחתן ולכן אין מי שיהיה איתו בחגים. מאז אותו מפגש הפכתי אני ומשפחתי למשפחה שלו, מבקרים אותו וחוגגים איתו את החגים. המקרה שלו גרם לי להבין שיש עוד רבים כמותו בראשון לציון, ואסור לתת להם לעבור חג בלי השמחה שלו".
מכירים מישהו בודד שזקוק לסיוע? שלחו הודעת ווטסאפ לשרביט במספר: 0524219552.
פורסם לראשונה: 13:46, 09.03.20