כמה נחמד זה לדעת שקנית, נהנית, ועל הדרך דפקת את השיטה, את הכלכלה, את יוקר המחייה, את כחלון ואת המערכת.
זה כנראה מה שהרגישו עשרות חובבי המציאות, שהתגודדו בענקית העיצוב היפנית 'מיניסו' בקניון רחובות, כדי לדוג פריטים שווים שעולים עשרה ו־20 שקלים פלוס־מינוס.
הדבר הראשון ששאלתי את עצמי כשנכנסתי לחנות, היה: מה קשור? איך מתחברים זה לזה מברשות שיניים, מספריים, מזרני יוגה ותחתונים?
1 צפייה בגלריה
קולקציה שמתחלפת כל שבועיים | צילום: סיגל בר-קובץ
קולקציה שמתחלפת כל שבועיים | צילום: סיגל בר-קובץ
קולקציה שמתחלפת כל שבועיים | צילום: סיגל בר-קובץ
התשובה ברורה: את כולם אני לא צריכה, אבל רוצה. מין פסיכולוגיה נשית גנטית: יא, איזה יופי, איך בא לי את זה. ואת זה. ואת זה.
למשל, לא היה לי מושג שבעולם קיים מארגן קוסמטיקה שקוף ואלגנטי, שמסוגל לסדר את הבלגן בתכשירי האיפור שלי. ומרגע שנפגשנו מול המדף, כמו בסיפור אהבה של עשרה שקלים, הוא שינה את חייו של חדר האמבטיה.
גם ערכת המברגים ההירואית, שנראית הרבה יותר רצינית מ־15 השקלים שהיא עולה, גרמה לבעלי חובב ה־DIY שמחה רבה, וחיסלה את סיכוייו לשלוף תירוצים במשימת ההברגה שממנה ינסה לחמוק להבא.
1.5 מיליון שקלים השקיעה הרשת בסניף הרחובותי, שהוא החמישי בארץ. 200 מ"ר ובהם מאות דגמים ועשרות קטגוריות, שגרמו לי לשוטט בכיף ממדף למדף: אוזניות צבעוניות, מחברות מגניבות, כרית צוואר לטיסה, קישקשתא שעושה מסאז' בגב, חזיות, גוזיות ואפילו חוט דנטלי.
70 אחוז מהמוצרים עולים בין חמישה ל־20 שקלים. מדי חודש באים לעולם פריטים חדשים והקולקציות מתחדשות מדי שבועיים, כך שהאקססורי של היום הוא אולי ההיסטוריה של מחר.
למי שנוהג להתרחק מחנויות סטוק עצומות בהאנגרים מבורדקים, צפויה הפתעה נעימה. למרות שהקונספט דומה – הרבה, מגוון וזול – מיניסו מתהדרת ביפניות מזהרת.
החנות מאורגנת באופן דקדקני ואסתטי, הפריטים מעוצבים בטכנולוגיה חכמה, ארוזים בתשומת לב שנותנת כבוד לכל מוצר ומסודרים כמו חיילים על המדף. הכל יחד יוצר חוויית קנייה מזמינה. כל כך מזמינה, עד שיצאתי עם סל שלם של פריטים, למרות שלא הייתי זקוקה מלכתחילה לאף אחד מהם.
למעט העובדה שההסברים על האריזות והוראות התפעול הן ביפנית, הרגשתי מיד בבית. היפנים האלה מבינים מה אני אוהבת.
למיניסו העולמית יש כ־4,100 חנויות ב־61 מדינות ברחבי העולם. כ־100 חנויות חדשות נפתחות מדי חודש. בשנת 2022, על פי התחזיות, תמנה החברה כ־10,000 חנויות בעולם, עם צפי מכירות של כמיליארד דולר.
מיניסו, קניון עופר רחובות.
יש לכם סיפור מיוחד? עסק מעניין? מבצע שאסור לפספס? שלחו אליי: sigal-br@yedtik.co.il