2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
עסקים קטנים עומדים בפני אתגרים לא פשוטים. בעוד שעסקים גדולים יש מחלקת שיווק, מחלקת כספים, מחלקת שימור לקוחות, מחלקת פיתוח, גרפיקאים ועוד, הרי שמדובר במינימום 15 איש שדוחפים עסק קדימה לצמיחה. עסק קטן, לעומת זאת, זה בערך "בן אדם וחצי" שלא מבין כלום בעסקים אלא רק במוצרים או בשירותים שהוא מוכר והוא צריך לבצע את המשימות עליהן מופקדים אותם 15 איש.
מה שנחשב לאותם עסקים קטנים חיסרון תחרותי בשגרה, עכשיו, בזמן הקורונה, העסקים הקטנים הללו חייבים לבצע שדרוג דיגיטלי שייתן להם מענה תחרותי. אין להם ברירה אחרת. אבל איך? גם ככה הם בקושי מרימים את הראש מעל העומס? עסקים קטנים ללא פעילות מקוונת מצאו עצמם, למעשה, מול שוקת שבורה.
2 צפייה בגלריה
מאקס בלובנד, מנכ"ל הסטארטאפ appsvillage
מאקס בלובנד, מנכ"ל הסטארטאפ appsvillage
מאקס בלובנד, מנכ"ל הסטארטאפ appsvillage
(יח"צ)
מאקס בלובנד, מנכ"ל חברת AppsVillage , חברה ציבורית המספקת פתרון לעסקים קטנים ובינוניים לפרסומת דיגיטל ואפליקציית מכירות למובייל, אומר כי: "מה שאותם עסקים לא יודעים הוא שהמעבר לאונליין מעולם לא היה קל יותר. למעשה, בעידן הטכנולוגי שאנו נמצאים בו כיום - כל מי שיש לו נוכחות דיגיטלית כלשהי, למשל דף פייסבוק רגיל או חשבון אינסטגרם, יכול בדרכים ממש קלות ובתוך מספר דקות, לשדרג את הנוכחות שלו באונליין באופן כזה שיאפשר לו להיראות ולהיות כמו רשת גדולה מבחינת יכולות המכירה והפרסום המקוונות".
בלובנד מסביר, "שהפתרונות כיום מאפשרים לכל עסק קטן באשר הוא לבצע מעבר ידידותי, קל, מהיר וללא ידע מוקדם, לעולם הדיגיטלי. עסקים קטנים יכולים בדקות ספורות ליצור לעצמם אפליקציה, קמפיין ברשתות חברתיות, מבצעים ועוד פתרונות דיגיטליים רבים. רוב העסקים הקטנים לא יודעים את זה בכלל".
"פעילות מתוחכמת ברשת הייתה שמורה לרוב לעסקים גדולים שבידיהם היו האמצעים והמומחיות לכך אך הפיתוחים הטכנולוגיים הקיימים מאפשרים לעסקים קטנים להגיע ליכולות דיגיטליות הדומות לזה של עסק גדול בעלות חודשית כמעט סמלית שכל עסק קטן יכול לעמוד בה".
"הפתרונות הטכנולוגיים שקיימים היום מאפשרים להגיע ללקוחות קיימים ולקוחות חדשים בצורה מקוונת ובעלויות נמוכות. הפלטפורמות הקיימות היום גם מסייעות לעסקים לפרסם ולקדם את המוצרים שלהם ברשתות החברתיות באמצעות כלים של בינה מלאכותית המוטמעת באותן פלטפורמות. עסקים קטנים אשר הפנימו שעולם המסחר לא יכול להתבסס כיום רק על תנועת הולכי הרגל ברחוב אלא הוא דורש גם פיתוח פעילות דיגיטלית, הם העסקים שמתקיים עבורם הסיכוי לשרוד את המשבר הנוכחי. המשבר טרם נגמר והגל השני של המחלה מרחף באיום מעל ראשי העסקים הקטנים והבינוניים ואסור להם להיתפס פעם נוספת לא מוכנים. לכן, העסקים צריכים רשת ביטחון מקוונת שתאפשר להם להתקיים ממכירות ברשת ואסור להם להסתמך על המכירה הפיזית בלבד".