הדייט הזה התחיל באופן נפלא. היא הגיעה אליו ללא ציפיות מיוחדות, כי כבר היה לה ניסיון לא מלהיב עם דייטים, ומניסיונה, לרוב זה לא באמת קורה לה ממבט ראשון.
הבחור נראה טוב, השיחה זרמה, הייתה שם כימיה ומשיכה פיזית. האווירה הייתה טובה, הם שתו ביחד קפה, עברו לקפה השני ואפילו גילו שיש כמה אנשים משותפים שהם מכירים. נדמה היה שהנה, משהו טוב נרקם בין שניהם. אבל אז משהו קרה וקלקל את הכל.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
האם משפט אחד יכול להוציא את כל הרוח מן המפרשים?
במקרה הזה – זה מה שקרה. היא נאנחה בסוג של הקלה ואמרה לו את המשפט הבא: "איזה כיף שהכירו לי אותך. סוף סוף מישהו נורמלי ונחמד".
הבחור הביט בה ושאל: "מה זאת אומרת?".
והיא, בלי לחשוב פעמיים ענתה: "עד עכשיו הכירו לי רק בחורים גועליים".
ברור שהכוונה שלה הייתה כנה וטהורה, היא בסך הכל רצתה להחמיא לו, לתת לו הרגשה טובה ולהראות לו שהיא מעוניינת בו. אבל חיים ומוות ביד הלשון, והתוצאה במקרה זה הייתה הרסנית וסתמה את הגולל על מה שיכול היה להיות תחילתו של קשר.
למה הבחור נרתע? ברגע שהיא אמרה שהכירו לה בחורים "על הפנים", כנראה שבתת מודע שלו עבר איזשהו מסר סמוי, שמי שעשה את השידוך אולי חשב שהיא בעצם לא סחורה לוהטת, לא משהו, לכן הכיר לה אנשים דומים לה מבחינה זו. איך אומרים? ראה את חברך ודע מי אתה? אז אותו דבר - בגרסת ראה את שידוכך.
מיד כל החשק חלף לו והוא איבד עניין. פתאום היא נראתה לו פחות אטרקטיבית, האווירה הטובה כבר לא זרמה ואפילו ההומור כבר לא נשמע מצחיק.
אני יודעת שזה נשמע מוזר, אבל אם תחשבו על כך לעומק, תבינו שיש בזה משהו. הרי כולנו רוצים לדעת שנועדנו למישהו כמונו, שווה ואיכותי. אם רק גועליים נדבקו אליה, מה זה אומר עליה? ומה זה אומר עליי? איך נקלעתי פתאום לליגה הזאת?
זה לא שאתם צריכים להסתובב עם מסננת ולחשוב על כל מילה, כל חצי משפט וכל הלצה. אני גם חושבת שלא צריך לטשטש את המציאות. אבל לפעמים טיפ טיפה לייפות את האמת זה לא מזיק.
לכן ההמלצה שלי היא: תמיד שימו לב למה שיוצא לכם מהפה. היזהרו בלשונכם, כי בין האמירות יש גם מסרים שבין השורות. זה נכון בעיקר לדייטים הראשונים, כשאתם עדיין בשלב ההיכרות הראשונית, ולפעמים משפט סתמי בגודל זבוב יכול להפוך לפיל ולטרפד הכל.
אז כשאתם יושבים בדייט עם מישהו חדש, לעולם אל תקטרו על בני הזוג הקודמים שניסו לשדך לכם, גם אם הם כלל לא היו לטעמכם.
תמיד תספרו שהכירו לכם אנשים איכותיים, אבל הדבר לא הסתדר מסיבה זו או אחרת. המסר שמועבר הוא שאתם אנשים איכותיים ולכן מנסים להכיר לכם אנשים כמוכם.
בהצלחה.
הראלה ישי, שדכנית ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
לאתר של הראלה לחצו כאן.