רוב האנשים סבורים שמיד עם הגירושין מתחילה תקופת ההוללות. חוזרים לרווקות, מתגנדרים, יוצאים לבלות ופשוט עושים חיים.
מניסיוני כשדכנית, אכן, לרוב קיימת תופעה כזאת. המתגרשים הטריים קופצים למים העמוקים ומתחילים "לחיות מחדש". אבל אחרי תקופת הבילויים והדייטים הסוערים, מגיע בדרך כלל הצורך למצוא שוב זוגיות רצינית.
אצל מי זה קורה יותר, אצל הגברים או הנשים?
רוב האנשים חושבים שדווקא נשים הן אלה ש"לחוצות" יותר לפתוח בפרק ב', אבל בפועל ההיפך הוא הנכון.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
מדוע? יש לכך מגוון סיבות:
ראשית, בגלל תחושת הבדידות: בדרך כלל כשזוג מתגרש, הגבר יוצא מהבית ועובר לגור לבד. בסיום יום העבודה הוא חוזר לבית ריק. אין לו את הרעש של הילדים ואת הבלגן בחדרים.
הדברים האלה, שאולי הפריעו לו ביומיום כשהיה נשוי, פתאום מרגישים חסרים. כשנמצאים לבד ויש יותר מדי שקט, לא פעם מתגעגעים להמולה המשפחתית הרועשת.
שנית, בגלל עניין הקריירה: להיות גרוש זה פחות טוב בעיני מעסיקים רבים. לראייה, פוליטיקאים תמיד נמצאים עם בת זוג, כי זה מעיד על יציבות בחיים.
יש אפילו חברת היי-טק בינלאומית מאוד גדולה שהצהירה לא מזמן שהיא מעדיפה עובדים נשואים. מחקר הוכיח שגברים נשואים יעילים יותר בעבודה. הם זקוקים למשכורת כדי לפרנס את המשפחה, לכן הנאמנות שלהם גבוהה יותר.
בעוד שגברים נשואים יכולים לחזור הביתה מהעבודה מאוחר, כי האשה לוקחת על עצמה רבות מהמטלות, אצל גברים גרושים התמונה שונה לגמרי. בדרך כלל הם צריכים לצאת מוקדם מהעבודה פעמיים בשבוע כדי להיות עם הילדים. חוץ מזה, הם צריכים להספיק לבשל לעצמם, לנקות, לכבס וכל השאר. כמובן שחלקם עזרו גם קודם לכן במטלות הבית, אבל כשהם חוזרים ל"רווקות", הכל נופל עליהם.
לעומת הגברים, לנשים לוקח הרבה יותר זמן להתחיל לחשוב על פרק ב'. הן בדרך כלל מחכות שהילדים יגדלו קצת ויתרגלו לסיטואציה החדשה. הן לא רוצות להעביר את הילדים טראומה.
לצערי, בעולם הזה, למרות שהוא מאוד מודרני, הרבה יותר מקובל שלגבר תהיה חברה אחרי הגירושין מאשר לאישה. זה מתקבל יותר טוב גם בעיני החברה וגם בעיניי הילדים והמשפחה.
מעבר לזה, האשה עסוקה בטיפול בבית ובהתמודדות היומיומית עם הילדים, ויש לה פחות זמן לחפש אהבה. היא מרגישה פחות בדידות כי היא נשארת באותו בית, עם הילדים ועם הרעש, ולעיתים דוחה התחלות חדשות.
אני מאחלת לכולם למצוא פרק ב' מאושר ומלא באהבה.
הראלה ישי, שדכנית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה - לחילונים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
לאתר של הראלה לחצו כאן. לגלישה בסמארטפון