הופתעתי כשהטלפון הסלולרי צלצל בשעת בוקר מוקדמת. על הקו הייתה נועה (השמות בדויים) שסיפרה לי על החשש שמכרסם בלבה: "אני חושדת שבעלי מנהל קשר רומנטי עם תמר, חברה טובה שלי".
ניסיתי לבדוק מדוע התעורר בה החשד, ונועה השיבה שבעלה, גבי, לוקח את הנייד שלו לכל מקום, אפילו לשירותים.
חיי הנישואין של נועה וגבי מקרטעים מזה זמן רב. היא סיפרה לתמר על המשבר ואף התייעצה איתה, וכששמה לב שזו ממש דוחפת אותה לפרידה וגירושין, נדלקה אצלה נורה אדומה.
כשהתעמתה איתה, הכחישה תמר בכל תוקף קיומו של רומן. אבל נועה לא נרגעה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
כשנפגשנו, השלימה נועה את הפרטים. שאלתי אם התעמתה עם גבי והיא השיבה בשלילה, אבל הוסיפה שכיוון שחשה שחל שינוי בהתנהגותו, היא מבינה שתמי עדכנה אותו לגבי שיחתן.
המלצתי לה לנשום עמוק לפני שהיא מקבלת החלטות ופותחת תיק בבית המשפט לענייני משפחה. שתינו הסכמנו פה אחד שהחלטה לעזוב את הבית עם שני ילדים קטנים היא עניין שיש להקדיש לו הרבה יותר מחשבה.
נועה שיתפה אותי בפחד שלה לעזוב ובחששות מפני ההתמודדות ביום שאחרי. הצעתי לה שתיקח זמן כדי לבדוק עם עצמה מה היא רוצה. האם היא מעוניינת לפרק את חיי הנישואין, או שמא תוכל להיות במקום שבו תיתכן אפשרות לסליחה ושיקום היחסים.
ימים ספורים לאחר פגישתנו החליטה נועה לעקוב אחרי גדי. היא נסעה אחריו לחדר הכושר, ושם ראתה אותו מדבר ומצחקק עם תמר. כשחייגה אליו, לא השיב לה. היא התלבטה אם להיכנס לחדר הכושר ולהקים מהומה.
במקום זה היא התקשרה אליי. שאלתי אותה מה הייתה רוצה שיקרה ברגע זה ובעוד חודשיים. היא בכתה ואמרה שהיא יודעת בוודאות שלא תוכל לחיות עם הבגידה הזו.
נועה קיבלה החלטה שהיא רוצה להיפרד.
פרידה טכנית ופרידה רגשית
בתום חופשה קצרה מהעבודה נועה חזרה לתפקד ברמה הבסיסית, תוך שהיא מסתייעת בעזרה טכנית מאימהות בגן ובבית הספר.
אבל מעבר לעזרה הטכנית, בשיחות שניהלנו עלתה ההבנה, שפרידה רגשית תיקח זמן. הבהרתי לה שצפויים לה ימים לא פשוטים של מחשבות קשות, וכל זה מובן ונורמלי.
למרות הקושי, נועה הייתה נחושה להמשיך הלאה, כדי לשפר את מצבה. היא ידעה שאין לה את הפריבילגיה לשקוע, כי יש לה שני ילדים קטנים שזקוקים לה עכשיו יותר מתמיד.
היא אפשרה לעצמה לבכות כשקשה לה, אפשרה למחשבות הקשות לבוא וללכת והבינה שהיא עוברת תהליך.
נועה כל הזמן הזכירה איזה אדם נפלא גדי וכמה קשה יהיה לה להפסיק לאהוב אותו. יעצתי לה להכין רשימה של דברים שליליים על גדי מדי יום, כשיטה יעילה להתרחק רגשית.
הצעתי לצאת ולהיפגש עם חברות כשהילדים נמצאים אצלו ולא להישאר בבית לבד.
דיברנו על האפשרות שהיא תחפש לה תחום עניין ותתחיל לעסוק בו.
נועה מתחילה להתאושש ולהתחזק. עדיין מצפה לה דרך, אבל היום היא כבר אחרת מזו שנכנסה לטיפול בראשיתו.
להישאר או להתגרש זו תמיד שאלה מורכבת. והתשובה היא תמיד סובייקטיבית.
שרון בן דור, מטפלת רגשית בשיטת NLP , puni8@walla.com
054-2520015