פוליטיקה זה עולם מורכב.
הוא מורכב מבריתות וטקטיקות, אסטרטגיות והזדמנויות והרבה אנשים שלא הייתם שמחים להכיר.
2 צפייה בגלריה
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכל זה, התברכתי.
יש לי שני חברים שאני מאוד גאה בהם.
הם לא רק פוליטיקאים אלא גם נבחרי ציבור ואני מדברת על ראש העיר, רז קינסטליך ועל חברת המועצה, אילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור (שנהפך פתאום לתיק הכי חשוב שיש) ושניהם – יחד עם עוד המון עובדים, מתנדבים ותושבים ששיתפו פעולה – שינו את אורות הרמזור בעיר.
2 צפייה בגלריה
זהר ואילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור
זהר ואילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור
זהר ואילנית הרוש, מחזיקת תיק בריאות הציבור
(צילום פרטי)
בין חגים לסגר, והודות להרבה נחישות ועבודה קשה, ראשון לציון עברה תהליך: הפכנו מעיר אדומה לירוקה, ועוד במקום השני בתחלואת קורונה בקרב הערים הגדולות.
אז איך התרחש המהפך הזה?
גני הילדים. כדי לצמצם את סיכויי ההדבקה בגני הילדים, הוחלט לקיים למידה של חמישה ימים בשבוע בגני הילדים, ללא יום שישי, שבמהלכו יתקיים קשר מרחוק עם הגננת. ההחלטה התקבלה במטרה להימנע מהצורך בסייעות משלימות שעוברות מגן לגן.
תשאולים. עיריית ראשון לציון הקימה מערך מתשאלים אפידמיולוגים, עובדי עירייה, שקיצרו את פרק הזמן לחקירה אפידמיולוגית של תושב שאותר חיובי לנגיף. בכך הובילו לשיפור בקטיעת שרשרת ההדבקה.
בדיקות. העירייה הקימה, בשיתוף פיקוד העורף, מתחם בדיקות ללא עלות וללא הפנייה וגם הזמינה את כל צוותי גני הילדים לעבור בדיקות בטרם חזרו למסגרות.
שליטה. מרכז שליטה אסף נתונים בזמן אמת ופעל באופן ממוקד בשכונות בהן נרשמה עלייה בתחלואה.
הסברה. ראשון לציון הצטרפה לתוכנית "אנשי חיל", שפעלה להגברת הסברה והדרכה בקרב חולים ומבודדים, סיוע לחולים בבתיהם, פינוי חולים מהקהילה ותוכנית הגנה לתושבים ותיקים תוך איתור צרכיהם.
לסיכום, אין מילים על העבודה המורכבת. העיר שלנו עמדה בהצלחה באתגר ואני מאחלת לנו להמשיך בקו הירוק הזה ולצאת מהמשבר כמה שיותר מהר.
עדי זהר, פעילה חברתית בראשון לציון ומנהלת פורום ראשון לציון - הירוקים