הצעירה שהגיעה למשרדי נראתה נסערת.
היא סיפרה לי שאחרי שחרורה מהצבא החליטה לחפש את מזלה בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
"לא נותרה לי ברירה אלא לחזור הביתה"
"לא נותרה לי ברירה אלא לחזור הביתה"
"לא נותרה לי ברירה אלא לחזור הביתה"
( צילום המחשה: shutterstock)
מיד עם נחיתתה בניו יורק, ניגשה לבנק כדי לפתוח חשבון והכירה גבר אמריקאי רווק המבוגר ממנה בכ־30 שנה. למרות פערי הגילאים, השניים החלו ברומן והיא עברה להתגורר בדירתו.
לאחר מספר חודשים אמר לה הגבר כי חלום חייו הוא להפוך לאב ושאל אותה אם היא מסכימה שיהיו הורים לתינוק משותף.
קראו גם:
הצעירה הסבירה לו שהיא מגיעה ממשפחה דתית וילדים משמעותם חתונה.
השניים הגיעו לישראל לביקור כדי להכיר את משפחתה, שהתנגדה לקשר. "למה את צריכה להינשא לגבר כל כך מבוגר ממך?", הטיחה בה אימה. "עדיף לך להכיר גבר שגילו קרוב לגילך ולא לעשות טעות קשה. הוא בגיל של אבא שלך, השתגעת?".
בניגוד לעצת משפחתה החליטה הצעירה להמשיך את הקשר לקראת נישואים והקמת משפחה. ואכן, היא זכתה להצעת נישואים מרגשת ולטבעת עם יהלום גדול. זמן קצר לאחר מכן גילתה שהיא בהיריון והודיעה לבן זוגה: "אני רוצה להתחתן, ללדת בישראל ולחיות לצד משפחתי לשנה-שנתיים".
הגבר שלל זאת מכל וכל. "זה בלתי אפשרי", הסביר. "הבית והעבודה שלי כאן, טוב לי פה. כאן הכרנו וכאן נישאר. אני לא יודע עברית ואין לי מה לעשות בישראל".
הצעירה הסבירה לו שמבחינתה זה לא נתון למשא ומתן, ושהיא קיבלה החלטה לחזור לישראל.
בין השניים פרצו מריבות יומיומיות סביב הנושא, וכשהבינה הצעירה כי הגבר איתן בדעתו היא רכשה כרטיס טיסה ארצה ללא ידיעתו, ארזה מעט מחפציה והשאירה לו מכתב:
"החלטתי לחזור הביתה. ידעתי שתתנגד ולכן עשיתי זאת בסתר. אני מתכוונת ללדת שם את הילד. אם תרצה להצטרף אליי, אתה מוזמן. אם לא, תדע שהקשר נגמר. ממילא החיים המשותפים שלנו בזמן האחרון לא נעימים, ולא נותרה לי ברירה אלא לחזור הביתה. עצבים וכעס עלולים לפגוע בהיריון ובעובר".
2 צפייה בגלריה
(עו"ד זהר רון)
לאחר חודשים ספורים ילדה הצעירה בן והזמינה את הגבר לברית בישראל. הוא הסכים בתנאי ששלושתם יחזרו יחד לארצות הברית. הצעירה סירבה והשניים הגישו תביעות הדדיות - הגבר בגין חטיפת ילד ודרישה שישוב לארצות הברית איתו, ואילו הצעירה דרשה מזונות.
בית המשפט דחה לבסוף את תביעת הגבר כיוון שהילד נולד בארץ ולכן אינו נחשב חטוף, ואילו הדרישה של הצעירה התקבלה.