אודליה פולק רוצה שתנווטו את החיים שלכם למקומות הכי נכונים לכם. שתפסיקו לנסות לרצות את הסביבה. שתתחילו לחשוב על מה שטוב לכם באמת ותתנו פחות מקום וחשיבות למעמד ולכסף בתהליך קבלת ההחלטות שלכם. שתאספו מידע לפני שתחליטו מה ללמוד ועל איזה מסלול תעלו בדרך לקבוע איך ייראו החיים שלכם. "אנחנו לומדים כל כך הרבה תחומים אך לא לומדים את הדבר הכי חשוב שהוא איך לעשות שיהיה לנו טוב בחיים", אומרת פולק.
1 צפייה בגלריה
אודליה פולק
אודליה פולק
אודליה פולק
(צילום: פרטי)
פולק בת ה-30 מרחובות מובילה בישראל האב לעיצוב חיים, המשלב מתודולוגיות שפותחו באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב יחד עם שיטת הקואצ'ינג המוכרת שלמדה בטכניון ובמסגרתו לומדים איך לבחור נכון את הקריירה וכיצד לעשות זאת בצורה ייחודית. בנוסף, היא מציעה מוצרים טבעיים שתומכים בריכוז, חרדה, שינה טובה, שיפור במצב הרוח וחיזוק הגוף התמודדות עם היום יום ועוד. "המוצרים עוזרים להתמודד עם הלחץ והעומס של תקופת הלימודים ושל עולם העבודה החדש.
הרצון לשנות את הסביבה ולהיות יותר קשובה אליה, טבוע בפולק עוד מהיותה ילדה. "תמיד היה לי דרייב לעשות משהו עם דברים מציקים כדי לשפר חיים של אחרים. כבר בכיתה ה' כתבתי מכתב לראש הממשלה אהוד ברק על הומלסים ועוני, והוא גם ענה לי", היא מספרת. "מכיתה ז' אני מתנדבת, אם זה בסוכנות היהודית, משלחות הסברה לחו"ל, גיוס כספים לפרויקטים חברתיים, התנדבות עם משפחות רווחה ועוד. בתיכון העשייה שלי בפרויקטים חברתיים התעצמה. גם את השירות הלאומי עשיתי בתחומים חברתיים. היה לי ברור שהמשאב הגדול שלי הוא הזמן הפנוי שלי".
באקדמיה הצטרפה פולק לתוכנית הממשלתית "צוערים לשלטון המקומי", המציבה את חבריה ברשויות המקומיות במטרה למצות את המשאבים לטובת האוכלוסייה. במהלך לימודיה לתואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן גוריון שנשכו כחמש שנים, שהתה גם במגזר הערבי והחליטה לאחר מכן ללמוד במכללה למנהל תואר שני במנהל עסקים בהתמחות ביזמות ואסטרטגיה. כשחיפשה עבודה במגזר העסקי ובתחום היזמי בפרט, נתקלה בקיר. "מאחר ולא היה לי ניסיון במגזר העסקי, כל קורות חיים ששלחתי לא העלו דבר. הבנתי שאני כבר לא משווקת את הרזומה שלי, אלא משווקת את הכישורים והיכולות שלי דרך נטוורק. בעקבות כך, יצרתי לעצמי תפקידים שלא בהכרח פורסמו כלפי חוץ וכך פתחתי לעצמי המון דלתות".
בתפקידה האחרונים כשכירה הקימה פולק מחלקה בינ"ל לסטארטאפ בתחום השיווק, ושימשה כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה בתחום הצבאי שעוסקת במידול, מיפוי ואטימה של מנהרות תת קרקעיות. על אף ההצלחה, הרצון שלה להשפיע על חייהם של אנשים ולייצר אימפקט חברתי בער בה. פולק התחילה ללמוד קואצ'ינג בטכניון, אבל עדיין הרגישה שמשהו חסר. "כך הגעתי לקורס של אוניברסיטת סטנפורד, שבו הם חקרו בצורה מדעית את הנושאים הרגשיים ואיך בעזרתם אנו מכוונים את החיים שלנו. עם הזמן שילבתי יחד את כל התחומים שלמדתי".
תוכנית Life design של סטנפורד, שעל פיה פועלת ומייעצת פולק, מקנה מיומנויות ושיטות להשתלבות בעולם העבודה החדש. זאת מתוך הבנה ש-80 אחוז מהמשרות המוצעות בעולם העבודה המערבי כלל אינן פתוחות לרוב האנשים מבחינת כישורים ולכן מחפש העבודה צריך להיות לעבוד על הצד האמביציוזי והיוזם. "יש מנכ"לים שמסתובבים ברשת ואינם מחפשים לגייס עובדים, אבל אם הם יפגשו צעירים שמייצרים שיח, בעלי כישורים אמביציוזיים, הם יתפרו להם תפקיד. כך בעצם נרחיב את הסיכוי שלנו מעבר ל-20 אחוז שפתוחים בפנינו, וכאן השיטה של סטנפורד נכנסת לפעולה: היא מדברת על נטוורק, על מי אנחנו, על הסיפור שאנחנו מספרים, על יצירת שיח בין אנשים ועוד".
פולק מלווה תהליכים אישיים מאז 2019. נוכח הקורונה, נוסף לעסק שאותו פתחה צד דיגיטלי שבמסגרתו היא מעבירה קורסים. "החלטתי שאני עוזרת לסטודנטים ולחיילים משוחררים, מסייעת להם ומכוונת אותם למקום שעושה להם טוב בעולם הקריירה. המעבדה תומכת בעבודה עם המון מוצרים טבעיים שיכולים לעזור בחיי היום יום והקריירה. התוכנית כבר רצה, ובאפריל אני יוצאת עם השקה של המוצרים בצורה של קיטים. "החבר'ה עוברים איתי תהליכי פוקחי עיניים, הם מקבלים כלים כיצד לפלס את הדרך שלהם בעולם העבודה החדשה, לשווק את עצמם, להגדיל מודעות עצמית, לייצר קשרים מקצועיים ולהשתמש באינטליגנציה הרגשית שלהם לטובת קבלת החלטות נכונה. אני מבחינה כיצד כל אלה יחד מעניקים להם ביטחון וגם מובילים אותם למסלול חיים שבסופו של דבר בא להם לקום אליו בבוקר".
אודליה פולק: 0509553123