היא בת 65, יש לה חמישה ילדים, שני נכדים ושיטות טיפול ורפואה ייחודיים שהביאו כבר להצלחות מוחשיות. הכירו את המטפלת האולטימטיבית, רונית דיוויס ממושב סתריה במרכז הארץ, שיודעת הרבה דברים על גוף האדם ודרכי ריפוי שאפילו לא העלינו על דעתנו שהם אפשריים.
2 צפייה בגלריה
רונית דייויס
רונית דייויס
רונית דייויס
(צילום: פרטי)
במקצועה היא נטורופתית ומטפלת במגוון שיטות כמו ריקול הילינג, תטא הילינג, נשימה מעגלית, תזונה רפואית לפי שיטת הרמב”ם, התמחות במערכת העיכול ועוד... כמו כן, היא פיתחה שיטה ייחודית לטיפול וריפוי במחלת הויטיליגו (בהקת - הופעת כתמים בהירים על העור) שנחשבת כמעט חשוכת מרפא. ושלא כמו מטפלים אחרים התמחותה מגיעה מטיפול במחלה שהיא בעצמה לקתה בה - ולהפתעת העולם המדעי הצליחה לרפא אותה:
"זה התחיל כשהבחנתי בכתם לבן אחד קטן אחרי פציעה קלה", היא נזכרת, "ותופעה של חוסר פיגמנטציה סביב אצבעות הידיים. זה היה מינורי ובכל זאת הלכתי להתייעץ עם רופא מומחה שרשם לי משחה ואופטימיות. אני מרחתי והמשכתי בחיי. כמה שנים מאוחר יותר המחלה התפרצה בכל הכח. כתמים לבנים הופיעו במרפקי הידיים, מסביב לגבות ובירכיים . מיואשת אך חדורת מוטיבציה לנצח בקרב הגעתי שוב לאותו רופא מומחה לבקש פתרון.
"להפתעתי, הפעם נאמר לי שאין מה לעשות בעניין. שאלתי על טיפולי הפוטותרפיה עליהם שמעתי אך גם כאן הופתעתי לשמוע שהטיפול אינו מומלץ ואינו מבטיח תוצאות (וגם אם כן, אז רק אחרי 100 טיפולים אולי אראה איזה ניצוץ ). לא יצאתי בידיים ריקות וקיבלתי מרשם לחומר שצובע ומטשטש את הכתמים. שזה כמובן פתרון שלא התקבל על דעתי. זה כמעט כמו לצבוע בטיפקס לבן, כתם קטשופ על החולצה האהובה עליי.
2 צפייה בגלריה
רונית דייויס
רונית דייויס
רונית דייויס
(צילום: פרטי)
"נחושה למצוא פתרון עברתי בדיקות מקיפות (שהעמיסו על היומיום הלא פשוט גם ככה שכלל נסיעות לת"א, נסיעות לטיפולי פוטותרפיה באשדוד ובין לבין גם ניהול עסק עצמאי ברחובות...) אבל כל העת האמנתי שאני הולכת לנצח ולהיפרד מהכתמים. כי באהבה כמו באהבה, צריך גם לדעת מתי זה עובד ומתי זה לא עובד. לצד הטיפולים הקונבנציונאליים (פוטותרפיה) שילבתי רפואה אלטרנטיבית. טיפולים מסוג ריקול הילינג ותטא הילינג. כמו כן התחלתי לשנות את אורח החיים שלי באופן הדרגתי. את התזונה, את התנועה, את שעות השינה, את הלחצים.
"לאט לאט, הקסם קרה ועדיין קורה. הכתמים החלו לוותר ולהבין ש"זה לא אני – זה הם". והיום אני מאושרת לשתף שהגעתי כמעט לריפוי מוחלט (95%). איך זה קרה? שילוב של אמונה וטיפול, שילוב של רצון ופתיחות. קונבנציונאליות ואלטרנטיביות. ובשורה התחתונה – יש פתרון ויש תקווה לכל דבר".
מרשים מאוד, אבל בנוסף את מטפלת במגוון תחומים נוספים.
"כן, בהחלט. אני מטפלת גם בשיטת ריקול הילינג, ריפוי דרך תודעה וזכרון".
מה זה?
"זו שיטת ריפוי שהיא בעצם פתרון פירוק של קונפליקטים או טראומות מהחיים שלנו שנרשמים במוח, זיכרון תאי שצריך לפרק אותם ומשנה חיים עד כדי אפשרות של ריפוי מלא ללא איזמל, ללא צלקות, ללא תופעות לוואי הטיפול מסייע לעורר את הזיכרון. כשאתה מובל בזיכרון אל העבר הלא רחוק שלך או של הוריך, אתה מגלה רגע טראומתי שבו הכול התחיל. ברגע ההוא חווית חוויה רגשית קשה לעיכול. הטראומה הרגשית הזו נצרבת במוח גם אם אנו כבר לא זוכרים אותה והיא לא נמצאת יותר במודע. הטיפול מסייע להעלות את הטראומה הרגשית למודע ובאופן זה לפתור אותה ועלי ידי כך המחלה מתחילה לסגת לאט לאט".
איך הגעת בכלל לנטורופתיה ורפואה אלטרנטיבית?
"הכל התחיל מהחיבור בחיים שלי לאסתטיקה ובריאות. בעלי, הוא קנדי שהגיע ארצה לבקר את הוריו ולסייע להם בניהול העסק המשפחתי בית אבות גן דוד ברחובות ובאיזה שהוא שלב שכבר הכרנו "נתקע" כאן יחד איתי, החלום שלו היה לפתוח מרכז שיקום גדול. הרעיון הזה הקדים את זמנו ואז עלה הרעיון לפתוח מרכז בריאות והקמנו את רפאל סנטר מרכז בריאות וספא" - אותו ניהלנו בצוותא במשך 17 שנה, האהבה לאסתטיקה ולרפואה אלטרנטיבית בערה בי והייתה תמיד בעורקיי, תוך כדי ניהול העסק החלטתי לצאת ללמודים ולהתמקצע יותר בתחום ולפתח את זה מתוך אמונה שגוף נפש ורוח אחד הם, החיים ניתנו לנו במתנה. החוכמה היא ליצור הרמוניה בין הגוף הנפש והרוח בכדי לטפח לתחזק ולשמר".
לרונית מטופלים רבים שהצליחה להביא אותם לדרך המלך, אבל לקראת יום האישה הבינלאומי חשוב לה גם לומר משהו מעבר: "לפעמים אומרים שהחולשה שלנו היא גם העוצמה שלנו, ולכן אין להרתע. לנו הנשים יש כח ועוצמה אדירה, שלפעמים אנחנו אפילו לא יודעות עד כמה. אני מאוד מקווה שנשים ילמדו כיצד להשתמש באינטואיציה האישית בחוזקה הפנימית שלהן בתבונה ולהעצים את עצמן ואסור לנו להרים ידיים".

"את בתוך החיים לפני החיים כמובילה" - ימימה

ליצירת קשר עם רונית דיוויס - 052-3775532