מפגע תברואתי בשכונת רמז במרכז העיר: תושבים רבים בשכונה מתלוננים על שכנה שסובלת לטענתם מאגרנות כפייתית, וחצר ביתה הפכה לערימת זבל ולכלוך שמפיצה ריח רע בכל האזור.
בנוסף, טוענים פעילי בעלי חיים כי כלב מבוגר שהיא מחזיקה בחצר מוחזק בתנאי בידוד ומוקף באשפה העלולה לפגוע בבריאותו. הם פנו מספר פעמים לאגף התברואה ולמחלקה הווטרינרית בעירייה, אבל טרם נמצא פתרון לבעיה.
"כבר תקופה ארוכה שאנחנו פונים לגורמים שונים בנושא העצוב הזה, אבל לא קורה כלום" מספרת שלומית רונן, המתגוררת ליד החצר. "פניתי לעירייה, נפגשתי עם ראשי המחלקה הווטרינרית והסברתי להם מה הבעיות. הם היו שם, ראו ותיעדו, ובכל זאת דבר לא השתנה".
לטענת רונן, היא ושכנים נוספים פנו גם למשרד החקלאות בבקשה לטפל במפגעי הריח, ללא הצלחה. בעירייה מתנהל הליך משפטי נגד בעלת הדירה בעניין השתלטות על שטח ציבורי, שאכן מוכרת כאגרנית פסולת מסוגים שונים, אולם השכנים לא חושבים שהעירייה פועלת בנחישות כדי לטפל במפגע.
1 צפייה בגלריה
הכלב בין הגרוטאות | צילום: פרטי
הכלב בין הגרוטאות | צילום: פרטי
הכלב בין הגרוטאות | צילום: פרטי
"צריך להבין שזה מפגע סביבתי חמור ממנו סובלים עשרות אנשים. אין לנו זמן לחכות עד שבית המשפט יכריע בעניין ואנחנו חוששים שזה עשוי לקחת שנים, ובינתיים הריח נורא והכלב סובל" מוחים שכנים ברחוב.
"הפקחים של העירייה והרשות הווטרינרית מגיעים לשם, אולם מכיוון שהם לא מצוידים בצו מתאים אין להם הרבה מה לעשות", מוסיפה רונן. "חמור מכך, התחושה היא שלא ממש אכפת להם ממה שקורה לכלב המסכן הזה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "המקרה מוכר ומטופל בכל האמצעים העומדים לרשות העירייה. נגד התושבת מתנהל הליך משפטי בשל עבירות לפי חוק התכנון והבנייה, שחלקן בוצעו על שטח ציבורי. ההליך עדיין מצוי בערכאות וטרם מוצה.
"מעבר להליך זה, העירייה מבצעת פעולות אכיפה, הן עלי ידי החברה לביטחון בכל הקשור לפסולת במקום, והן על ידי השירות הווטרינרי בנוגע להחזקת כלב ללא רישיון ובחצר מוזנחת".