אומרים שהכלב הוא ידידו הטוב של האדם, אבל במקרה של כלבים הידועים כתוקפניים המצב מעט שונה. הם עלולים לפגוע בבני אדם או בכלבים אחרים, כפי שקרה לאחרונה בגינת כלבים בעיר- מקרה תקיפה שהוביל למאבק עירוני.
בעלי כלבים קטנים בעיר חוששים לשלום הכלבים בשל כלבים שנחשבים למסוכנים, כמו פיטבול ורוטווילר, שמגיעים עם בעליהם לגינות הכלבים בעיר. לאחרונה הם החלו במאבק נגדם, ומאיימים להזמין פקח עירוני בכל פעם שיראו כלב מסוכן באחת הגינות בעיר.
בתקופה האחרונה מתנהל ויכוח בין בעלי הכלבים לבין העירייה על הגדלת מספר גינות הכלבים בעיר ושיפור התנאים, זאת לאחר שכבר נערכה ישיבה בין הצדדים והובטח שינוי לטובה בעניין זה. כעת החל מאבק נוסף - בין בעלי הכלבים 'המסוכנים' לבין כל השאר.
העימות החל לאחר אירוע שבו כלב פיטבול, שלטענת בעליו היה שקט ומחונך, תפס ונשך כלב קטן ממנו בהרבה. בסופו של דבר הכלב נחלץ מפיו של הרוטווילר אך הוא נזקק לטיפול רפואי ארוך ויקר אצל וטרינר. כעת החליטו בעלי הכלבים הקטנים לצאת למלחמת חורמה נגד בעלי הכלבים הנחשבים כמסוכנים.
"לבעלי כלבים מסוכנים על פי חוק, למשל פיטבולים, אסור להיכנס לגינת כלבים", אומר יועד ברכה, אחד ממובילי המאבק. "אין פיקוח על זה ולכן בעלי כלבים תוקפניים מגיעים לגינות לפעמים ללא מחסומים לפה וכלב כזה עלול לגרום להרבה נזק, נשיכה אחת שלו יכולה להרוג כלב אחר.
"החלטנו לצאת למאבק נגד העניין ובכל פעם שנראה כלב פיטבול אנחנו נזמין פיקוח עירוני שיבוא להוציא אותו, ואם צריך אז גם שייתנו לבעלים קנס", הוסיף ברכה. "כמובן שנעשה זאת רק כשיש עוד כלבים בגינה ובעל הכלב לא מוכן לצאת".
מי שלא אהב את הקביעה הזו הוא ירון, בעלים של כלב מסוג פיטבול שנמצא אצלו כחמש שנים. "הדברים נאמרים מתוך בורות. מי שלא מכיר את הכלבים האלה יכול לחשוב שהם מסוכנים, אך כלבים שגדלים בסביבה רגועה - אין שום סיבה שהם יחליטו לתקוף סתם. המחאה שלהם מיותרת ובסוף תפגע בכולנו".